شناسهٔ خبر: 49734150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

گداها و معتادان«وارداتی»بلای جان بروجرد/خدشه به چهره دیارفرز...

اقتصاد ایران: بروجرد- معضل گداها و معتادان «وارداتی» بلای جان بروجرد شده و چهره دیار فرزانگان را مخدوش کرده است که متولیان خبر از ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان را می‌دهند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رفع معضل معتادان متجاهر که همواره به‌عنوان یک آسیب اجتماعی دغدغه مسئولان و مردم بوده است، همچنان در تسلسل واهی تصمیم‌گیری‌های تکراری و کلیشه‌ای قرار دارد تا به‌رغم جمع‌آوری‌های مقطعی دوباره این افراد به سطح شهر برگردند.

معتادان وارداتی در بروجرد

کوچه و خیابان، خانه و مغازه و بانک، تاکسی و اتوبوس و هرجایی که فکرش را کنید باید انتظار مواجهه با این افراد را داشته باشید، این معضل تنها مربوط به بروجرد و لرستان نیست و چالشی فراگیر در استان‌های مختلف محسوب می‌شود.

گداها و معتادان«وارداتی»بلای جان بروجرد/خدشه به چهره دیارفرزانگان

بااین‌حال آنچه در بروجرد که شاهد آن هستیم معضل معتادان و متکدیان وارداتی و غیربومی است که از استان‌های دیگر راهی این شهر شده‌اند.

آغاز طرح جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر در بروجرد

احمد گودرزیان فرماندار بروجرد در این رابطه با اشاره به برگزاری جلسات جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر در شهرستان بروجرد، اظهار داشت: انصافاً شهرداری، شورای شهر و همچنین نیروی انتظامی در این رابطه پای کار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته توانستیم محلی را برای نگهداری متکدیان در بروجرد ساماندهی کنیم عنوان کرد: تا چند روز گذشته تقریباً ۶۰ نفر متکدی در بروجرد جمع آوری و در این مرکز ساماندهی شده است.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: شهر مقداری خلوت شده و مبلمان شهری مشخص است.

گداها و معتادان«وارداتی»بلای جان بروجرد/خدشه به چهره دیارفرزانگان

گودرزیان در ادامه با اشاره به معتادین متجاهر در بروجرد نیز عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با مرکز ماده ۱۶ استان، قرار شده که ۱۰۰ نفر از این معتادین متجاهر بروجرد، در این مرکز نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه اولین افرادی جمع آوری شده به تعداد ۳۰ نفر به این مرکز اعزام خواهند شد ادامه داد: به دنبال این هستیم که این مرکز را در بروجرد راه اندازی کنیم تا ما بقی افراد به عنوان معتادین متجاهر ماده ۱۵ و ۱۶ را به کمک شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و همچنین خیرین جمع آوری کنیم.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: امیدواریم در این راستا بحث مبلمان و چهره شهر، زیبنده مردم بروجرد باشد.

مخدوش شدن چهره شهر توسط متکدیان حرفه‌ای و معتادین متجاهر

محمد پاپی نژاد رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد نیز در این رابطه اظهار داشت: عزم و اراده‌ای در بین مسئولان شهرستان در این رابطه شکل گرفته و امیدواریم با این اقدام، چهره شهر تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه چهره شهر متأسفانه توسط برخی متکدیان حرفه‌ای و معتادین متجاهر مخدوش شده و این وضعیت مطلوب همشهریان عزیز ما نیست ادامه داد: ما در شورای شهر با همت و تلاش اعضای شورا مصوب کردیم هزینه نگهداری تعدادی از معتادین متجاهر در یکی از کمپ‌ها را شهرداری بپردازد و عزیزان ما در اجراییات شهرداری همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند تا اینها جمع آوری شوند.

گداها و معتادان«وارداتی»بلای جان بروجرد/خدشه به چهره دیارفرزانگان

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد افزود: بهزیستی و همچنین شبکه بهداشت همت کرده‌اند و اینها را پالایش می‌کنند، بخشی از معتادین متجاهر و حرفه‌ای را به مرکز ماده ۱۶ استان اعزام کرده‌ایم و بخشی را نیز در کمپی در بروجرد که شهرداری قرار داد بسته و هزینه آن را می‌پردازد و زیر نظر پزشک و روانشناس فعالیت دارد نگهداری می‌شوند.

پاپی نژاد بیان داشت: این در راستای سالم سازی جامعه و ساماندهی پارک‌ها صورت خواهد گرفت چرا که وضعیتی به وجود آمده که خانواده‌ها و همشهریان پارک را محل مناسبی برای تفریح و سرگرمی نمی‌دانند و آنجا برای همشهریان نا امن شده است.

معضل متکدیان حرفه‌ای و پول دار!

وی با تاکید بر اینکه ما بنا داریم به یاری خداوند با همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط پارک‌ها را پاکسازی کنیم افزود: در این راستا از فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی، اعضای شورای شهر و… در راستای سالم سازی فضای پارک‌ها، معابر عمومی و چهار راه‌ها و همچنین جمع آوری معتادین متجاهر، گدایان و متکدیان متبحر، حرفه‌ای و «پول دار» تقدیر و تشکر دارم.

رئیس شورای اسلامی شهر بروجرد با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنم که به این متکدیان کمک نکنند چرا که شغل اینها همین است گفت: اینها از شهرهای دیگر به بروجرد می آیند، همشهریان عزیز گزارش اینها را به ما بدهید تا جمع آوری شوند.

گداها و معتادان«وارداتی»بلای جان بروجرد/خدشه به چهره دیارفرزانگان

پاپی نژاد تصریح کرد: یک محل برای نگهداری متکدیان متبحر و حرفه‌ای توسط شهرداری در حال فعالیت است، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد باشند تحویل کمیته می‌شوند و آنهایی که معلولیت داشته باشند تحویل بهزیستی می‌شوند، به لطف خدا بنا را بر این گذاشته‌ایم که شهر سالم سازی شود و در این راستا نیاز به همکاری همه دستگاه‌های متولی و همچنین مردم است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم شهری الگو باشیم و اجازه ندهیم که متکدیان متبحر چهره شهر را مخدوش کنند، همچنین فضا برای معتادین متجاهر نا امن شود، برخی از آنها در مراکز بازپروری به آغوش جامعه برگردند و آنهایی هم که نمی‌خواهند سالم شوند، فضای پارک‌های ما را اشغال نکنند.

برچسب‌ها:

نظر شما