شناسهٔ خبر: 49732189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

فراخوان دهمین جشنواره هنرهای تجسمی بناب

صاحب‌خبر -

فراخوان دهمین جشنواره هنرهای تجسمی بناب 1400

به اطلاع هنرمندان رشته های هنرهای تجسمی می رساند انجمن هنرهای تجسمی بناب با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب ،شهرداری و شورای اسلامی شهر بناب و مجتمع فولاد صنعت بناب، دهمین جشنواره هنرهای تجسمی را در رشته های نقاشی (مدادرنگی  آبرنگ  رنگ روغن-پاستل  اکریلیک   مینیاتور  کاریکاتور  گرافیک نگارگری -   ... و شاخه های سیاه قلم ) برگزار می نماید.

شرایط بخش تجسمی : موضوع جشنواره آزاد است . آثار با مضامین : انقلاب اسلامی ، حجاب و عفاف ، نماز و نیایش ، ایثار و شهادت، جمعیت و خانواده  و نیز آثار خلاقانه و ابتکاری از اولویت برخوردار می باشند.

 هنرهای تجسمی در دو بخش برگزار می شود :

الف : نقاشی غیر حضوری

در این بخش آثار  توسط هنرمندان به دبیرخانه ارسال می گردد تا مورد داوری قرار گیرند .لازم به ذکر است آثاری در این بخش مورد داوری قرار میگیرند که غیرکپی ( اورجینال )  باشند و آثار کپی صرفا در بخش نمایشگاهی شرکت داده می شود .

         ب : نقاشی حضوری ( زنده )

هنرمندان علاقمند به مدت یک روز در تاریخ پنج شنبه 7  بهمن 1400 در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب با پنج موضوع 1- انقلاب اسلامی 2- حجاب و عفاف  3 ایثار و شهادت  4- خانواده و جمعیت

5 - موضوع آزاد    برگزار میشود .

           هنرمندان با حضور در ورک شاپ آثار خود را به صورت زنده خلق می نمایند و سپس مورد داوری قرار می گیرند .

            هر هنرمند می تواند در یک بخش مسابقه  شرکت نماید .

            آثار ارائه شده در نمایشگاه ها و جشنواره های سالهای قبل مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

در صورتی که تعداد هنرمندان شرکت کننده در هر رشته کمتر از5  نفر باشد ، آثار در بخش رقابتی شرکت داده نخواهد شد و صرفا در صورت تایید هیات داوران در نمایشگاه به معرض عموم قرار داده خواهد شد .

روز شمار جشنواره :

مهلت تحویل آثار : 1 تا 7 بهمن 1400

برگزاری کارگاه نقاشی حضوری :  7   بهمن 1400

برگزاری نمایشگاه از آثار قابل نمایش به تشخیص هیات داوران : 12 لغایت 21 بهمن 1400

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز : 21 بهمن1400

توضیح مهم : شرایط فوق برای وضعیت عادی و رفع محدودیت های کرونا در نظر گرفته شده و چنانکه تا قبل از مرحله نهایی محدودیت های کرونا ادامه یابد مرحله حضوری جشنواره برگزار نخواهد شد و نمایشگاه آثار به صورت مجازی برگزار و شرایط نحوه آماده سازی آثار متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

نظر شما