شناسهٔ خبر: 49730699 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

از عباسعلی تا جهانبخش و آلتا| جوانمردی در عرصه ورزش!

نگاهی به چند اتفاق در دنیای ورزش به بهانه حرکت خوب بازیکن آلتای ترکیه را در این مطلب می‌توانید بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، خیلی از پایان رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو فاصله نگرفته ایم. حتما آخرین مبارزه حمیده عباسعلی، نماینده کشورمان در رشته کاراته را به خاطر دارید. زمانی که بعد از چندین مبارزه و برد پیاپی، مقابل حریف چینی قرار گرفت و به دلیل مصدومیتی که دچارش شد و پیش از المپیک هم گریبان او را گرفته بود، نتوانست بازی را تا آخر پیش ببرد. او در لحظات پایانی بازی داشت از روی تشک خارج می‌شد که حریف چینی اش از پشت به او ضربه زد. این رفتار ورزشکار چینی در فضای مجازی دست به دست شد و از آن با عنوان یک بی اخلاقی و ناجوانمردی در زمین بازی یاد شد.

اتفاقی که باعث شد بسیاری از کاربران فضای مجازی هم به آن واکنش نشان بدهند و او را سرزنش کنند. کاربری نوشته بود: «اگه جای این دو رقیب عوض می‌شد، مطمئنم عباسعلی به عنوان یه ورزشکار با روحیه ایرانی چنین کاری نمی‌کرد.» کاربر دیگر هم گفت: «حمیده عباسعلی با پای مصدوم تا لحظه آخر پای مبارزه موند و در نهایت کارش به بیمارستان کشیده شد. توی سه ثانیه آخر با اینکه حمیده با دستش اشاره می‌کرد که نزن. حریف چینی کوتاه نیومد. این چینی‌ها بازی جوانمردانه بلد نیستن.»

حتما بخشی از جذابیت‌های دنیای ورزش در گرو همین رفتارهاست. اتفاقات خوب و بد این چنینی، خارج از برد و باخت‌ها و امتیاز‌هایی که رد و بدل می‌شود، همیشه اهمیت و نمود بیشتری پیدا می‌کند. همین چند وقت پیش بود که ویدئویی از علیرضا جهانبخش در خارج از مستطیل سبز منتشر شد که باعث شد یک مرتبه دیگر بسیاری اخلاق و روحیه او را ستایش کنند.

او در بازی تیم‌های فاینورد هلند و الفسبورگ سوئد، وقتی بازیکن سوئد به فیلم بردار کنار زمین برخورد می‌کند و او و دوربینش را نقش زمین می‌کند، برعکس او که بی خیال به داخل زمین برمی گردد، به فیلم بردار کمک می‌کند تا دوباره دوربین سنگینش را سر جای خود مستقر کند. این حرکت او باعث شد باشگاه فاینورد نیز در حساب توئیتر خود هم به گل جهانبخش بنازد و هم به اخلاق او: «به کمک یا گل زدن نیاز دارید؟ با علیرضا تماس بگیرید!»

به تازگی ویدئو دیگری در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن، بازیکن آلتای ترکیه در بازی با ریزه اسپور بعد از اینکه به نزدیکی دروازه می‌رسد، متوجه می‌شود بازیکن رقیب از ناحیه پا دچار مشکل شده است و نتوانسته پابه پای او بدود و در نتیجه دویدن به سمت دروازه را متوقف می‌کند. این اتفاق هم باعث شد دوباره بعضی از کاربران از زیبایی‌های فوتبال بنویسند و حاشیه هایش. کاربری نوشت: «دمش گرم. اگه این بازیکن با تیم‌های عربی بازی کنه مخصوصا اگه جلو باشن، فکر کنم کلا باید توپ رو بندازه بیرون زمین، نیمکت نشین‌ها فوتبال رو ادامه بدن.»

نظر شما