شناسهٔ خبر: 49729427 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرمربی تیم ملی والیبال در گفت و گو با جی پلاس؛

بهروز عطایی: برای رسیدن به قدرت جهانی نیاز به عزم ملی داریم/ قهرمانی در آسیا موجب آشتی مردم با والیبال شد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: برای رسیدن به قدرت در سطح جهان نیاز به اراده، عزم ملی و حمایت داریم.

صاحب‌خبر -

بهروز عطایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص کسب قهرمانی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: مسابقات مثل دوره‌های گذشته با همان کیفیت برگزار شد. والیبال آسیا به سه بخش درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شود که ژاپن، کره، چین، استرالیا و ایران از بهترین‌ها هستند که البته هند هم تیم خوبی است. حریفان ما در مرحله اول مسابقات جزو قدرت‌ها نبودند و به عنوان بازی تدارکاتی برای آمادگی بیشتر در بازی‌های مهم تر به آن نگاه کردیم که نتیجه خوبی هم داشت؛ مرحله دوم بهتر بود یعنی چین تایپه که مقام سوم بازی‌های آسیایی 2018 را کسب کرده بود و تایلند هم که تیم درجه دو به حساب می‌آید حضور داشتند و در این دو بازی مهم و مشکل هم کیفیت و عملکرد قابل قبولی داشتیم.

 

او افزود: در نیمه نهایی بازی با چین که تیم بسیار قدرتمندی است سخت بود فینال هم که با ژاپن روبه‌رو شدیم؛ تیمی که در المپیک و لیگ ملت‌ها ما را شکست داده و به غیر از یکی دو بازیکن خوب با ترکیب کامل آمده بود. به هرحال باید برابر تیمی بازی می‌کردیم که بر ما غالب بود و سعی کردیم هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ روحی روانی بازیکنان را آماده کنیم و پیروزی مقابل تیمی که پنجم المپیک شده بود نشان از ارزش بالای والیبال ما داد.

 

عطایی در مورد نخستین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در آسیا با سرمربی ایرانی تصریح کرد: فکر می‌کنم باید از تمام پتانسیل والیبال استفاده کنیم. گروهی که اکنون کار می‌کنند عملکرد خوبی دارند و کاربلد هستند؛ گروه قبلی شاید نتوانستند از تمام پتانسیل والیبال استفاده کنند و از لحاظ فرهنگی هم شناخت کاملی نداشتند. در هر صورت کادر فنی توانست تیم را به خوبی مدیریت و بازیکنان را روانه مسابقات کند.

 

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به جوان گرایی در تیم گفت: سعی کردیم جوان گرایی را نه تنها با حرف بلکه با عمل ثابت کنیم. جوان گرایی مفهوم دارد و باید در زمان مقرر استفاده شود در غیر اینصورت سرمایه سوزی اتفاق خواهد افتاد. جوان گرایی باید با شناخت خوب از بازیکنان و استفاده از آن‌ها در زمان‌های مختلف باشد و همانطور که دیدید این اقدام در این زمان درست بود و حتی در بازی‌های سخت هم نمایش خوبی از تیم دیدیم و جواب اعتماد ما را دادند البته هنوز هم بازیکنان دیگری هستند که می‌توانند دیده شوند و از این فرصت استفاده کنند.

 

او در پاسخ به این سوال که حضور نداشتن بازیکنان باتجربه در کنار تیم باعث استرس وتاثیر در عملکرد بازیکنان جوان تر شده بود یا نه تصریح کرد: نگاه کادر و هدف اول ما کسب سهمیه جهانی بود و با توافقی که با بچه‌ها و کادر فنی داشتیم قرار شد بهترین عملکرد را به نمایش بگذاریم. علی رغم میزبانی نه چندان جالب سعی کردیم مشکلات بیرون وارد زمین نشود و هدفمان را به سرانجام برسانیم؛ همه می‌خواستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم که خدا را شکر همین طور هم شد.

 

عطایی همچنین در مورد حضور بازیکنان با تجربه در کنار تیم ملی گفت: تیم تیم ملی است و ما بر اساس مقتضیات زمان و آمادگی بازیکنان تصمیم می‌گیریم و الان زمان صحبت در این مورد نیست اما قطعا هر موقع ببینیم بازیکن آماده است از او استفاده خواهیم کرد.

 

او با اشاره مصدومیت میثم صالحی و صابر کاظمی و عملکرد کلی بازیکنان تصریح کرد: صالحی از ناحیه پا مصدوم بود که مشخص نبود به بازی برسد. صابر کاظمی هم از ناحیه کتف آسیب دیده بود و با ضربه‌ای هم که به بینی‌اش وارد شد خونریزی شدیدی داشت اما خوشبختانه هر دو بازیکن با مدیریت و عملکرد خوب پزشک و اهمیت پرچم کشور به بازی‌ها رسیدند و کاظمی که خیلی به تیم کمک کرد.  در کل از عملکرد بچه‌ها بخواهم بگویم میلاد عبادی پور به عنوان لیدر خیلی خوب تیم را مدیریت کرد، جواد کریمی جایگزین سعید معروف و مجرد هم جایگزین محمد موسوی بودند و بار روانی زیادی را متحمل شدند اما در عین حال بهترین عملکرد را داشتند.

 

بهروز عطایی در پایان صحبت‌های خود گفت: قهرمانی در آسیا بازخورد خوبی داشت و مردم با والیبال آشتی کردند چون این مسابقات بعد از ناکامی در لیگ ملت‌ها و المپیک پیش زمینه‌ای شد که پی ببرند بی کیفیت نیستیم و از طرفی نشان داد چرخه تولید بازیکن در والیبال به درستی پیش می‌رود اما انکارپذیر نیست که برای رسیدن به قدرت در سطح جهان کار سخت و نیاز به یک عزم و اراده ملی داریم و وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون هم در این راه باید حمایت کنند.  

نظر شما