شناسهٔ خبر: 49728026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحصیل خدمت به مردم در تابستان/ دانش آموزانی که برای علم آموزی جهاد می کنند

دانش آموزان مدرسه ای در شهرستان درمیان با شرکت در یک اردوی جهادی، اقدام به مرمت و زیباسازی آموزشگاه خود کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مدرسه‌ای در درمیان چندین سال از رنگ و رو افتاده بود و حالا دانش آموزان همان مدرسه کمر همت بسته اند و به مرمت و زیباسازی مدرسه خود مشغول شده اند.

طبق گفته دانش آموزان و مسئولین مدرسه، وضع ظاهری و در و دیوار این مکان آموزشی در چند سال اخیر نامناسب بوده است و دانش آموزان با خیال راحت نمی‌توانستند تحصیل کنند.

سپری شدن اوقات فراغت در خدمت به خلق

یکی از دانش آموزان می‌گوید: تصمیم گرفتیم در قالب یک اردوی جهادی به زیباسازی مدرسه خود اقدام کنیم تا برای سال تحصیلی جدید آماده شود.

او ادامه می‌دهد: خوشحال هستیم که اوقات فراغت خود را به بهترین شکل سپری می‌کنیم و می‌توانیم برای مدرسه خودمان کاری انجام دهیم تا در آن به راحتی تحصیل کنیم.

بیشتر بخوانید

این دانش آموز درمیانی بیان می‌کند: افزایش شور و شوق دانش آموزان برای تحصیل در مدرسه، هدف ما از زیباسازی این مکان است.

به گفته یکی از مسئولین مدرسه، با انجام چنین اقداماتی دانش آموزان به معنای واقعی و در عرصه عمل خدمت به مردم را می‌آموزند.

این دانش آموزان در قالب طرح هجرت ۳ که مهمترین عنصر آن محصلین هستند، اقدام به زیباسازی و مرمت قسمت‌های مختلف مدرسه خودشان می‌پردازند.

۸۶۴  دانش آموز در طرح هجرت مشارکت دارند

سرهنگ امانتی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از این امر جهادی گفت: ۷۲ گروه جهادی در استان که از دانش آموزان تشکیل می‌شوند، در قالب طرح‌های هجرت به زیباسازی و بازسازی مدارس مشغول اند.

او افزود: این برنامه‌ها با مشارکت آموزش و پرورش، بسیج سازندگی و خیرین برگزار می‌شود.

سرهنگ امانتی با بیان اینکه ۸۶۴ دانش آموز تاکنون در این برنامه شرکت کرده اند، اظهار کرد: به میزان ۸ هزار و ۶۴۰ نفر روز برنامه در قالب اردو‌های طرح هجرت انجام شده است.

۵۰ آموزشگاه در سطح استان به همت دانش آموزان حاضر در طرح هجرت ۳ بازسازی شده اند.

انتهای پیام/ س

نظر شما