شناسهٔ خبر: 49728024 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

برگزاری وبینار «اصول اخلاقی در پژوهش‌های علوم زیستی» در دانشگاه علوم پزشکی گناباد

وبینار دانشگاهی «اصول اخلاقی در پژوهش‌های علوم زیستی» در دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا – گناباد، این وبینار در ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ با تدریس امیرحسین عبدالمالکی، دبیر کانون اخلاق حرفه‌ای مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شد.

امیرحسین عبدالمالکی، دبیر کانون اخلاق حرفه‌ای مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه در این باره اظهار کرد: این وبینار با حضور ۱۰۰ نفر از  دانشجویان علوم پزشکی از سراسر کشور و کلان شهر هایی چون تهران، شیراز، اصفهان، مشهد برگزار شده است.

وی افزود: هدف این وبینار آشنایی با اصول اخلاقی در پژوهش‌های علوم زیستی و پزشکی، آگاهی ضوابط اخلاقی و مصوبات کمیته‌های اخلاق در پزشکی کشوری و جهانی، آشنایی با تکنیک‌ها و اصول اخلاقی در نگارش مقالات علمی، آشنایی با فرآیند ها و پروسه‌های پذیرش مقالات علمی است.

وی تصریح کرد: اصول کلی اخلاقی در پژوهش‌های انسانی و علوم پزشکی، معیار های نویسندگی مقالات، اصول اخلاقی در نگارش مقالات علمی و اخلاقی، ضرورت‌های اخلاقی در طراحی مطالعات مختلف، اصول اخلاقی طراحی مطالعات کارآزمایی بالینی، لزوم رعایت اصول اخلاقی در پژوهش‌های زیستی کار با حیوانات از جمله مباحث مطرح شده در این وبینار است.

شایان ذکر است این وبینار آموزشی به همت کانون اخلاق حرفه ای مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برگزار شده است.

نظر شما