شناسهٔ خبر: 49728013 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

تأثیر نقدینگی در کاهش ارزش پولی ملی/ باید صادرات محور شویم

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقطعی نقدینگی ضربه خود را به اقتصاد زد و نتیجتاً دلار کمیاب شد، گفت: از این رو به هر میزان که فاصله عرضه و تقاضای ارز زیاد شود ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که باید برای این مهم تدابیری اندیشیده شود.

صاحب‌خبر -
بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راهکار‌های افزایش ارزش پول ملی، گفت: پول ملی زمانی در کشور ضربه خورد که عرضه و تقاضا برای دلار فاصله پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نقدینگی کشور نزدیک به ۴ میلیون میلیارد است، اظهار داشت: این نقدینگی به هر سمتی، از جمله سوداگری سرریز شود، می‌تواند ضربه مهلکی را به بدنه پول ملی بزند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در مقطعی وقتی این نقدینگی سرازیر شد و ضربه خود را به اقتصاد زد نتیجتاً دلار کمیاب شد و فاصله عرضه و تقاضا در بخش ارز گسترش پیدا کرد.

محبی نجم‌آبادی اظهار داشت: به هر میزان که فاصله عرضه و تقاضای ارز زیاد شود ارزش پول ملی کاهش می‌یابد که باید برای این مهم تدابیری اندیشیده شود.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی بیان داشت: راه‌حل جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی این است که ما نیازمان را به ارز کاهش بدهیم و از سویی دیگر سعی کنیم تا با روش‌های صادرات محور ارز بیشتری را به کشور وارد کنیم لذا اگر این اتفاق رخ دهد بدون شک پول ملی ارزش بیشتری پیدا کرده و دوباره احیا خواهد شد.
 

انتهای پیام/

نظر شما