شناسهٔ خبر: 49727940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

چهره‌ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

پژمان بازغی و تولدی دوباره/ اشکان خطیبی و نگار جواهریان اتفاقات ویژه «خاتون»/ بازگشت عادل فردوسی پور از امشب/ سانسور، پدر «قبله عالم» را درآورد!/ انفجار سینما با دینامیت

در هفته‌ای که گذشت سریال «خاتون» و سریال «افرا» پرطرفدارترین بودند و خبر بازگشت عادل فردوسی‌پور پربازدیدترین خبر در شبکه‌های اجتماعی بود.

صاحب‌خبر -

چاقو خورده هفته؛ قبله عالم

سریال «قبله عالم» هرگز در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی گرم نشد و سانسورهای پیاپی صدای عوامل این مجموعه فانتزی- تاریخی را هم درآورد. تا آخرین لحظات نگارش این مطلب مجوز قسمت جدید سریال صادر نشد.

17149217-3608-a

نود خارجی هفته؛ فوتبال 120

عادل فردوسی‌پور به رغم شایعات متفاوت با برنامه «فوتبال 120» به شبکه ورزش می‌آید. اگرچه او در مقام تهیه‌کننده به تلویزیون باز می‌گردد اما حضور این چهره جذاب و کاریزماتیک در حوزه اجرای برنامه‌های ورزشی در هر شرایطی برای مخاطبان و طرفدارانش جذاب و دلگرم کننده است.

در روز هایی که از برنامه «نود» خبری نیست «فوتبال 120» به عنوان یکی از بهترین تولیدات ورزشی به لحاظ ساخت و نوع تولید در پرداختن به فوتبال جهان بی‌شک یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های سیما محسوب می‌شود.

عادل+فردوسی+پور

درخشان هفته؛ پژمان بازغی

پژمان بازغی از پر کارترین و فعال‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون محسوب می‌شود که در تمام این سال‌های فعالیت در عرصه بازیگری ایفاگر نقش‌های متفاوتی بوده است و قطعا حضور مستمرش در آثار مختلف (چه در سینما و تلویزیون) او را به ذهن و چشم مخاطب نزدیک می‌کند. بازیگر فیلم سینمایی دوئل که یکی از آثار ماندگار دفاع مقدس است بعد از سال‌ها با یک سریال تلویزیونی این شب‌ها آرامش را از چشم مخاطبان سریال «افرا» گرفته است.

او در این مجموعه تلویزیونی در اوج بلوغ دنیای بازیگری‌اش لحظاتی منحصر به فرد را خلق می کند، آشنایی با خطه گیلان به لحاظ رفتار، اکت، لحن و لهجه و برخورد با دیگر شخصیت‌ها به او این فرصت را داده تا کاراکتری یک دست و شناسنامه‌دار را به دیگر تجربه‌های بازیگری‌اش اضافه کند.

او در سریال بهرنگ توفیقی بی‌شک یکی از بهترین‌هاست و در کنار مهدی سلطانی، مینا وحید، هومان سیدی، علیرضا آرا و پیام دهکردی موقعیت‌هایی جذاب را درقالب یک درام تلویزیونی ایجاد می‌کند. اگرچه به کم و کاستی‌های قصه انتقاداتی وارد است اما می‌شود نمره قابل قبولی برای کارگردانی این سریال در بیشتر قسمت‌ها قائل بود.

پژمان-بازغی

احساسی هفته؛ اشکان خطیبی و نگار جواهریان در سریال «خاتون»

سریال «خاتون» یکی از اتفاقات ویژه پلتفرم‌های نمایش خانگی است. این مجموعه تلویزیونی دوره‌ای از تاریخ را روایت می‌کند که شاید اتفاقات و حوادث بیش از یک درام در تاریخ این مرز و بوم تاثیرگذار بوده باشد اما سبک روایت و نگاه وسواس گونه در کارگردانی و البته بازیگری از این مجموعه نمایشی که برشی از تاریخ را در کنار ماجراهایی عاشقانه روایت می‌کند به تصویر کشیده است.

حتما نگار جواهریان و اشکان خطیبی در موقعیت جدید بعد از سال‌ها این فرصت را مغتنم شمرده‌اند تا لحظات ویران کننده این اتفاق تاریخی به مذاق مخاطب خوش بیاید. تینا پاکروان در این سریال تبحرش را از بازی گرفتن از بازیگران و البته نمایش گرمی از تاریخ معاصر به رخ می‌کشد و با شناختی که از سلیقه مخاطب در شخصیت‌پردازی و قصه‌گویی دارد سریالی خوش قد و قامت و سر و شکل‌دار روانه شبکه نمایش خانگی کرده است.

نگار+جواهریان

خبر خوش هفته؛ بازگشایی سالن‌های تئاتر

یکی از اتفاقات ویژه در هفته‌ای که گذشت بازگشایی سالن‌های تئاتر بود که بعد از مدت‌ها با کاهش محسوس تلفات ویروس منحوس و وضعیت مساعد واکسیناسیون اتفاق افتاد تا دوباره جان تازه‌ای به وضعیت نمایش‌های روی صحنه داده شود و علاقه‌مندان تئاتر بتوانند هنر مورد علاقه‌شان را در سالن‌های تئاتر به تماشا بنشینند.

000-The-most-beautyfull-hall

پولدار هفته؛ دینامیتی‌ها

احمد مهرانفر، بازیگر سینما و تلویزیون، از رتبه «دینامیت» به عنوان پر فروش‌ترین فیلم در دوران کرونا خبر داد.

احمد مهرانفر در اینستاگرام خود آورده است:

فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان همچنان رکورددار گیشه در دوران کرونا است.

اکران «دینامیت» در سینماهای سراسر کشور ادامه دارد و پخش آن را «خانه فیلم» بر عهده دارد.

همچنین طراحی پوستر آن را عرفان بهکار بر عهده دارد.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های تهیه بلیت سینما نسبت به خرید بلیت «دینامیت» اقدام کنند.

سینما زنده است"

61969210

بیشتر بخوانید:

  • جای خالی «نود» بالاخره پُر شد/ واکنش فوتبالی ها و غیرفوتبالی ها به جایگزین این برنامه
  • گوهر سینمای ایران باز متولد شد/ وزیر ارشاد و چالشی جدید در زندگی حرفه ای/ «زخم کاری» بر تن بازیگر آثار ارزشی/نسخه نمکی بعد از مرگ سهراب/آیا مهران غفوریان بعد از رژیم هم بامزه است؟

نظر شما