شناسهٔ خبر: 49727873 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفت؛

برگزاری نشست مشترک کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره کره شمالی

مقامات کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره مسائل کره شمالی نشستی را در نیویورک برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا همراه با «توشیمیتسو موتگی» همتای ژاپنی و «چون یو-یونگ» وزیر خارجه کره جنوبی جلسه مشترکی را با محوریت کره شمالی و برنامه تسلیحاتی و اتمی این کشور برگزار کردند.

وزیرخارجه کره جنوبی در این ارتباط گفته است که در این نشست وزرای خارجه سه کشور درباره مسئله شبه جزیره کره، دیگر مسائل منطقه و مشکلات جهانی صحبت کردند.

آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نشان دهنده ادامه پیشرفت برنامه تسلیحاتی این کشور است. کره شمالی می‌گوید این برنامه برای دفاع در برابر حمله احتمالی آمریکا ضروری است.

یکی از این آزمایش‌ها پرتاب یک موشک کروز در تاریخ ۱۳ سپتامبر بود که طبق اعلام رسانه دولتی کره شمالی، با بُرد ۱۵۰۰ کیلومتر قادر است بخش قابل توجهی از داخل خاک ژاپن را هدف قرار دهد.

در ماه ژانویه سال جاری میلادی-درست چند روز قبل از اینکه جو بایدن عهده‌دار سمت ریاست جمهوری آمریکا شود- کره شمالی در جریان یک رژه نظامی از یک موشک بالستیک جدید که از زیردریایی پرتاب می‌شود رونمایی کرد و آن را "قدرتمندترین سلاح دنیا" خواند.

توانایی‌های واقعی این موشک هنوز روشن نیست چون معلوم نیست مورد آزمایش قرار گرفته باشد.

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی قول داده توانایی بالقوه زرادخانه هسته‌ای و نظامی را گسترش دهد و فهرستی از تسلیحات مورد نظرش را ارائه داده است.

علیرغم تحریم‌های اقتصادی کره شمالی، این کشور توانسته در حد قابل توجهی زرادخانه‌اش را مدرنیزه کند.

نظر شما