شناسهٔ خبر: 49727869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل؛

مشاور امنیت ملی آمریکا با سخنگوی اردوغان دیدار کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با سخنگو و مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با «ابراهیم کالین» سخنگو و مشاور ارشد رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مشاور امنیت ملی آمریکا از همکاری مشترک با ترکیه در افغانستان قدردانی کرد و خواستار ادامه این همکاری‌ها شد.

در این نشست سالیوان و کالین همچنین درباره تحولات غرب آسیا تبادل نظر کردند و علاوه بر این دو طرف پرونده تنش‌های اخیر در قره‌باغ کوهستانی و لزوم حفظ ثبات در شرق دریای مدیترانه را مورد تاکید قرار دادند.

مقامات ترکیه و آمریکا در دیدار خود همچنین خواستار گسترش رایزنی‌ها و ارتباطات با هدف تقویت روابط دوجانبه شدند.

دیدار مقامات آمریکایی و ترکیه اندکی پس از گفتگوی انتقادی اخیر اردوغان در نیویورک صورت گرفته است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» در حاشیه هفتاد ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر لزوم مسئولیت پذیری آمریکا در قبال پناهجویان افغان تاکید و در این ارتباط گفته بود: آمریکا به چه دلیل طی ۲۰ سال در آنجا (افغانستان) حضور داشت؟ جواب این قبیل سوالات را باید ابتدا به خود دهد.

اردوغان در بخشی از این مصاحبه نیز اظهار داشت: آمریکا هنوز به تمام مسئولیت‌های خود عمل نکرده است. در کشورمان در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار پناهجوی افغان حضور دارند که ثبت نشده‌اند. کشور ما دیگر قدرتی برای میزبانی از تعداد بیشتر پناهجویان را ندارد.

نظر شما