شناسهٔ خبر: 49727861 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

ماجرای واردات کالا‌هایی با عنوان "سایر" به کشور چیست؟

معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی کالا‌هایی که وارد کشور می‌شوند طبق قوانین و ضوابط وزارت صمت از گمرکات کشور ترخیص شده اند.

صاحب‌خبر -

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کالاهایی که در آمار واردات گمرک با عنوان "سایر" ثبت شده اند،  اظهار کرد: تمامی این کالاها جزو کالاهای مجاز در قوانین واردات کشور هستند و پیش از واردات توسط وزارت صمت، ثبت سفارش شده اند.

وی افزود: این کالاها معمولا جزو کالاهایی هستند که بسیار کم و محدود وارد کشور می شوند و وزارت صمت برای آنها شرح کالا تخصیص نداده است و در زیر مجموعه کالای دیگری وارد کشور می شوند.

معاون فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران با ذکر چند مثال بیان کرد: به عنوان مثال اسکوترهای هوشمند با عنوان سایر و زیر مجموعه اسکوتر یا ماشین بازی کنترلی با عنوان سایر و زیر مجموعه ماشین اسباب بازی در گمرکات کشور ترخیص می شوند.

ارونقی تصریح کرد: شایعاتی در کشور وجود دارد که این کالاهای سایر تماما قاچاق و جزو کالاهای ممنوعه هستند اما اینطور نیست چرا که وقتی یک کالا برای واردات کد تعرفه می گیرد، یعنی طبق قوانین و ضوابط وزارت صمت وارد کشور شده است.

<div id="video-display-embed-code_14638110"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7878648/14638110?width=400&height=300"></script></div>

 

انتهای پیام/

نظر شما