شناسهٔ خبر: 49727807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی از سوی اسیران فلسطینی

۵ اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، ۵ اسیر اداری فلسطینی که از بیماری شدید رنج می‌برند، در اعتراض به بازداشت بدون تفهیم اتهام و محاکمه و نیز نامحدود، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم و از خوردن دارو پرهیز کرده اند.

بر این اساس، القدس العربی با اشاره به تشدید اقدامات وحشیانه و تلافی جویانه زندانبان‌ها علیه اسیران فلسطینی پس از فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی علاوه بر این اقدامات، برای اسیران احکام اداری صادر می‌کنند {یعنی اسیران را بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای مدت زمان نامعلوم روانه زندان می‌کنند}.

اتهاماتی که به صدور این احکام منجر شده است، به بهانه محرمانه بودن اعلام نمی‌شود و در بیشتر موارد پیش از پایان مدت زمان بازداشت تمدید می‌شود. وکلای این اسیران نیز اجازه ندارند از اتهامات موکلان خود باخبر شوند و این نقض صریح قوانین بین المللی است.

هم اکنون بیش از ۴۵۰ اسیر اداری در زندان‌های رژیم اشغالگر صهونیستی در بند هستند. این اسیران نیز همانند دیگر اسیران هدف آزار و شکنجه قرار می‌گیرند. پنج اسیر بیمار اداری در اعتراض به این نوع بازداشت تصمیم گرفتند دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را تحریم و از خوردن دارو پرهیز کنند.

کمیته امور اسرا و ازادگان فلسطینی با اعلام اسامی این اسیران افزود: این پنج اسیر پس از گذراندن سال‌ها حبس به علت بازداشت اداری بار دیگر روانه زندان شده اند. این افراد از مشکل شدید جسمانی رنج می‌برند و به مراقبت مداوم نیاز دارند. بنابر اعلام باشگاه اسیران فلسطینی، این افراد فقط پنج نفر از ده‌ها اسیر اداری هستند که سال هاست از زندان بیرون نیامده اند. مجموع سال‌های حبس برخی از این اسیران به بیش از ۱۵ سال رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما