شناسهٔ خبر: 49727784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اشتباه خطرناک انگلیس در افشای هویت افراد افغانستانی همکار این کشور

یک کارمند وزارت دفاع انگلیس به اشتباه اقدام به افشای هویت افراد افغانستانی که با نظامیان این کشور همکاری داشتند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه گفت: یکی از کارمندان این وزارت خانه بر سر فاش شدن مشخصات مترجمان افغان که بعد از تصرف افغانستان توسط طالبان در ماه گذشته میلادی خواستار انتقال به انگلیس بوده اند تعلیق شده است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس از همه مترجمان افغان عذرخواهی کرده و دستور تحقیقاتی را در این زمینه داده است. روز سه شنبه این کارمند وزارت دفاع انگلیس در نامه‌ای الکترونیکی از کسانی که خواستار انتقال به این کشور بودند به اشتباه نام همه درخواست کنندگان را در همه نامه‌های الکترونیک ارسالی درج کرده است.

وزارت دفاع انگلیس در توئیتی نوشت یک کارمند در حال حاضر تعلیق شده و اقداماتی برای جلوگیری از تکرار این رخداد اتخاذ شده است. در این توئیت آمده است وزارت دفاع انگلیس ضمن عذرخواهی از افرادی که با این اشتباه به دردسر افتاده اند از آن‌ها حمایت مضاعفی را به عمل خواهد آورد.

گفتنی است بیش از ۲۵۰ تن از کارمندان سابقی که درخواست خروج از افغانستان و سفر به انگلیس را داشتند به اشتباه ضمیمه یکی از پیام‌های وزارت دفاع انگلیس شده است. در نتیجه این اقدام، علاوه بر آدرس ایمیل، نام و در برخی موارد عکس مترجمان افغان نیز لو رفته است.

مشخصات جمعیِ مترجمان به اشتباه، ضمیمه همان ایمیلی شده است که قرار بوده به تک تک مترجمانی که سابقه همکاری با ارتش انگلیس را داشته‌اند، ارسال شود. با این حال، به لحاظ امنیتی این اقدام می‌تواند به افزایش سرعت شناسایی این افراد از سوی طالبان منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما