شناسهٔ خبر: 49727548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

دبیرکل اتاق اصناف ایران اعلام کرد؛

خسارت ۹۵درصدی کرونا به صنف تالارهای پذیرایی

دبیرکل اتاق اصناف ایران ابراز امیدواری کرد که در ماه آینده با تصویب مصوبه‌ها، مجوز بازگشایی تالار داران صادر شود و گفت: بیش از ۱۹ماه هست که صنف تالارهای پذیرایی به دلیل کرونا تعطیل هستند و اکثریت این واحدها خسارت بالای ۹۵درصد دیده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر مجتبایی اظهار کرد: بیش از ۱۹ ماه است که اعضای صنف تالارهای پذیرایی در سراسر کشور فعالیت نداشتند و در یک دوره کوتاه مدت هم که با رعایت پروتکل‌های سنگین بهداشتی اجازه فعالیت داده شد، عملا تعطیل بودند و نتوانستند کسب و کاری داشته باشند و اکثریت این واحدها ورشکست شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع ۵۲۰۰ تالار دار و باغ تالار صنفی بیش از صد هزار نفر نیرو و پرسنل شاغل داشتند که در حال حاضر بیکار شده اند که بیشتر از قشرضعیف جامعه هستند و این مساله دغدغه اصلی اتاق اصناف ایران است که بتوانیم وضعیت کسب و کار این واحدها را ساماندهی کنیم که در این شرایط سخت اقتصادی بتوانند مجددا به کارشان برگردند.

مجتبایی تصریح کرد: در این راستا نشستی با جمعی از فعالان صنفی تالارداران داشتیم و بررسی کارشناسی در زمینه شیوه رعایت پروتکل ها بهداشتی با در نظر گرفتن وضعیت کسب وکار واحدهای صنفی و معیشت این صنف صورت گرفت.

وی افزود: در این نشست راهکارهای متعددی را بررسی کردیم و بزرگترین تمرکز ما رعایت پروتکل های بهداشتی است و در این زمینه اگر واحدی هم تخلف داشت فقط واحد متخلف تعطیل می شود نه کل واحدها.

مجتبایی تصریح کرد: بررسی کارشناسی شیوه فعالیت صنف تالارهای پذیرایی و شیوه تبادل نظر و شیوه نظارت ها و اینکه چگونه اتحادیه ها بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند، بررسی های لازم صورت گرفته است و بر اساس چارچوب های اعلام شده نشست دیگری با وزارت بهداشت خواهیم داشت تا پروتکل های جدیدی در نظر بگیریم و در نهایت در قالب یک طرح مشترک بین اتاق اصناف ایران، وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا با یک چارچوب هوشمند اجرایی خواهد شد .

دبیر کل اتاق اصناف ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که در ماه آینده با تصویب مصوبه ها، مجوز بازگشایی تالار داران صادر شود.

برچسب‌ها:

نظر شما