شناسهٔ خبر: 49727386 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با تائید از سوی منابع رسمی؛

نیروی دریایی آمریکا در حال استفاده از یک پایگاه دریایی لبنان است

منابع رسمی آمریکایی اعلام کرده اند که ناوگان پنجم دریایی این کشور در حال استفاده و فعالیت در یک پایگاه دریایی در شهر بندری بیروت در لبنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه نیروی دریایی آمریکا، ناوگان پنجم دریایی آمریکا در حال استفاده و فعالیت در یک پایگاه دریایی در شهر بندری بیروت در لبنان است.

در این ارتباط گفته شده است که یک فروند کشتی حمل و نقل سریع نیروی دریایی ایالات متحده وارد بندر بیروت شده است تا در اولین مأموریت مشترک ایستگاه مشارکت مرکزی نیروی دریایی آمریکا در لبنان حاضر باشد.

در این گزارش همچنین مأموریت نیروی دریایی آمریکا در لبنان ایجاد مشارکت قوی‌تر از طریق تبادل نظر کارشناسان، کمک‌های بشردوستانه و روابط نظامی بین نیروی دریایی ایالات متحده و نیروهای مسلح لبنان ادعا شده، هرچند آمریکا تا کنون هیچکدام از این اهداف را در لبنان دنبال نکرده است.

در همین ارتباط نیز، «براد کوپر»، معاون ناوگان پنجم ایالات متحده در منطقه درباره حضور ناوگان دریایی آمریکا در مأموریت مشترک با لبنان مدعی شد که این یک فرصت جدید برای نیروی دریایی ایالات متحده برای همکاری با همتایان لبنانی ماست و ما در حال ظهور دوره جدیدی از تقویت و گسترش ظرفیت سازی در منطقه هستیم.

براساس این گزارش، نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر شماری از غواصان، تکنسین‌های مواد منفجره و غواصان و یک تیم پزشکی و بهداشتی را عازم لبنان کرده و در حال ساخت یک تأسیسات پشتیبانی امنیتی دریایی با مهندسان نیروهای مسلح لبنان است.

هنوز مقامات لبنانی به این خبر واکنشی نشان نداده اند، اما در لبنان افکارعمومی به شدت مخالف اقدامات مداخله جویانه آمریکا و کشورهای غربی است.

نظر شما