شناسهٔ خبر: 49727349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظامیان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیروت مستقر شدند

برخی منابع خبری از استقرار نظامیان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیروت بمنظور حضور در نخستین ماموریت مشترک ایستگاه مشارکت مرکزی نیروی دریایی آمریکا (CPS) در لبنان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از برخی رسانه‌ها و طبق گزارش منتشر شده از سوی وبگاه نیروی دریایی آمریکا، نیرو‌های ناوگان پنجم دریایی آمریکا در یک پایگاه دریایی در شهر بندری بیروت در لبنان مستقر شده اند.

منطقه عملیات ناوگان پنجم آمریکا تقریباً ۲.۵ میلیون مایل مربع از مساحت آب را که شامل خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و بخش‌هایی از اقیانوس هند می‌شود، است.

در حقیقت این منطقه عملیاتی متشکل از ۲۱ کشور که شامل سه نقطه بحرانی در تنگه هرمز، آب‌راه سوئز و تنگه باب المندب در جنوبی یمن است.

براین اساس در روز دوشنبه یک فروند کشتی حمل و نقل سریع نیروی دریایی آمریکا وارد بندر بیروت شده است تا در نخستین ماموریت مشترک ایستگاه مشارکت مرکزی نیروی دریایی آمریکا (CPS) در لبنان حضور یابد.

ایجاد مشارکت مستحکم‌تر از طریق تبادل نظر کارشناسان، کمک‌های بشردوستانه و روابط نظامی بین نیروی دریایی آمریکا و نیرو‌های مسلح لبنان از جمله ماموریت‌های طراحی شده نیروی دریایی آمریکا در لبنان محسوب می‌شود.

گفته می‌شود، این مأموریت شامل مجموعه‌ای از مبادلات تخصصی موضوع در زمینه اقدامات ضد مین، واکنش به حوادث طبیعی، و قابلیت‌های ساخت و ساز است و نیروی دریایی آمریکا شماری از غواصان، تکنسین‌های مواد منفجره و یک تیم پزشکی و بهداشتی را عازم لبنان کرده است.

از سوی دیگر طبق اخبار منتشر شده، آمریکا در حال ساخت تأسیسات پشتیبانی امنیتی دریایی با مهندسان نیرو‌های مسلح لبنان است.

براد کوپر، معاون ناوگان پنجم آمریکا در منطقه نیز با بیان اینکه، این یک فرصت جدید برای نیروی دریایی آمریکا بمنظورهمکاری با همتایان لبنانی محسوب می‌شود، گفت:هم اکنون در حال ورود به دوره‌ای جدید در رابطه با تقویت و گسترش ظرفیت سازی در منطقه قرار داریم.

چندی پیش نیز، مقامات دولت چین از ورود یک ناو نیروی دریایی آمریکا که حامل جنگنده‌های رادار گریز اف-۳۵ سی برای اولین بار به دریای جنوبی چین خبر دادند که به اجرای عملیات امنیت دریایی پرداخت.

ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» از کلاس نیمیتز بود و نیروی دریایی آمریکا نیز پیشتر اعلام کرده بود که، این ناو قرار است مانور پرواز با جنگنده‌های مختلف را در منطقه دریای جنوبی چین اجرا کند. 

به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، عملیات در دریای جنوبی چین بخشی از حضور معمول نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام محسوب می شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما