شناسهٔ خبر: 49726033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امروز غرش موشک‌های نقطه زن ما لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

خبرگزاری صداوسیما

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر۱۶ زرهی قزوین با بیان اینکه دشمنان روزانه در حال رصد پیشرفت‌های نظامی کشورمان هستند، گفت: امروز غرش موشک‌های نقطه زن ما لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، امیر سرتیپ بیژنوند، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر۱۶ زرهی قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: مردم استان قزوین از روز‌های اولیه انقلاب پای نظام ایستادند و این ایستادگی همچنان ادامه دارد.
 
وی افزود: ۸سال دفاع مقدس ما را ساخت و امروز از جمهوری اسلامی ایران، به عنوان قدرت منطقه‌ای یاد می‌کنند.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر۱۶ زرهی قزوین خاطرنشان کرد: در روز‌های آغازین جنگ توانایی ساخت حتی یک فشنگ را نداشتیم، اما امروز غرش موشک‌های نقطه زن ما تن دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخته و هر روز در حال رصد پیشرفت‌های نظامی کشورمان هستند.
 
وی افزود: امروز برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی، به خودکفایی در تجهیزات دفاعی و نظامی رسیده ایم.
 
امیر سرتیپ بیژنوند تصریح کرد: در دفاع مقدس در رویارویی با ۴۰کشور دنیا، یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان ندادیم و امروز به نقطه اوج پیشرفت‌های دفاعی و نظامی رسیده ایم.
 
امیر سرتیپ بیژنوند تصریح کرد: در دفاع مقدس در رویارویی با ۴۰ کشور دنیا، یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان ندادیم و امروز به نقطه اوج پیشرفت‌های دفاعی و نظامی رسیده ایم.
 
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین با بیان اینکه باید دفاع مقدس را به فرهنگ و دانشگاه تبدیل کنیم، تأکید کرد: برخی از جوانان ما نمی‌دانند که متوقف کردن ماشین جنگی دشمن چیست و با به تصویر کشیدن دستاورد‌های دفاع مقدس به جوانان، می‌توانیم فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و گذشت رزمندگان را به نسل جوان منتقل کنیم.
 
وی افزود: در عملیات‌های رمضان، بیت المقدس و سایر عملیات‌های روز‌های پایانی دفاع مقدس، به ویژه در جریان عملیات مرصاد، دشمن را تنبیه کردیم.
 
امیر سرتیپ بیژنوند گفت: رزمندگان استان قزوین در لشگر ۱۶ زرهی، در عملیات نصر خوش درخشیدند.
 
در دفاع مقدس با ۴۰کشور دنیا، همزمان می‌جنگیدیم.
 
سردار رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: شهیدان عزیز و حماسه بزرگ ملت ایران در دفاع مقدس، ادامه راه سیدالشهدا(ع) بود و به همان اندازه که باید مکتب عاشورا را تکریم کنیم باید به شهدا و دفاع مقدس نیز بپردازیم.
 
وی افزود: دشمنان با تمام قوا آمدند که جلوی انقلاب اسلامی را بگیرند و ما برای حیات خودمان دفاع کردیم و با دشمنان جنگیدیم.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: از شب ۲۲بهمن تا ۳۱شهریور۱۳۵۹ شاهد طراحی دشمنان برای توقف انقلاب اسلامی بودیم که با تلاش رزمندگان، از این بحران‌ها به خوبی عبور کردیم.
 
وی افزود: در دفاع مقدس ما فقط با صدام و لشگر بعثی طرف نبودیم بلکه با ۴۰ کشور دنیا، همزمان می‌جنگیدیم.
 
سردار رفیعی آتانی تصریح کرد: ما در دفاع مقدس به گفته حضرت امام خمینی(ره) ابهت غرب و شرق را در هم شکستیم و سیم خاردار‌های تحریم شده آن روز را به موشک‌های دقیق با برد بلند تبدیل کردیم.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند که بر سر دارایی‌های نظامی ما از جمله برد موشک‌ها و سرعت پهپاد‌ها با ما مذاکره کنند و این دارایی، حاصل ۸سال دفاع مقدس رزمندگان و مردم است.
 
وی افزود: هر کجا دست رزمندگان ما در دفاع مقدس پر بود، قطعنامه‌های آتش بس به نفع ما صادر می‌شد.
 
به گفته سردار رفیعی آتانی، امروز هم اگر می‌خواهیم با غرب مذاکره کنیم، باید با دست پر بر سمت میز مذاکرات حاضر شویم.
 
وی افزود: پس از برکناری بنی صدر، امام خمینی (ره) فرماندهی دفاع مقدس را بر عهده گرفتند و از وضعیت دفاعی به سمت طراحی عملیات‌های مشترک با ارتش و رقم زدن فتح الفتوح‌های مختلف گام برداشتیم.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: صدام به رزمندگان ما گفته بود اگر خرمشهر را گرفتید کلید بصره را به شما می‌دهم که پس از فتح الفتوح خرمشهر، رزمندگان اسلام، بصره را فتح کردند.
 
وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفتند که هر چه در جبهه مقاومت به دست آوردیم از ذخایر دفاع مقدس بود.
 
سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند مدیریت جهادی راهگشاست، گفت: هر جا با فرهنگ دفاع مقدس وارد شدیم، به پیروزی رسیدیم به طور مثال امروز با فرهنگ دفاع مقدس و با تربیت بیش از ۷ هزار دانشمند هسته ای، به موفقیت‌های زیادی دست یافتیم.
 
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه مردم استان قزوین گرچه در دفاع مقدس یگان مستقلی نداشتند، اما با همان تواضع و فروتنی شان گاهی در لشگر ۵ نجف اشرف، ۱۰ سیدالشهدا (ع) یا لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب به دل دشمن زدند، گفت: به گفته فرماندهانان عالیرتبه دفاع مقدس، شهید حسن پور، جرأت جنگیدن در روز را به رزمندگان داد.
 
وی افزود: قزوینی‌ها امروز هم در جبهه شمال غرب در برابر دشمنان انقلاب اسلامی، خوش درخشیده اند.

نظر شما