شناسهٔ خبر: 49725372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای شهر کاشان: مسوولان باید پاسخگوی مردم باشند

کاشان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر شفاف‌سازی کامل در ششمین دوره فعالیت این شورا گفت: شفافیت بدون همکاری خبرنگاران به نتیجه‌ای نخواهد رسید و تمامی مسوولان باید پاسخگوی مردم باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی هاشمی طاهری روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر نماینده همه مردم هستند و باید با صداقت پاسخگوی تمامی شهروندان باشند.

وی، مطالبه‌گری تمامی شهروندان از مسوولان خواستار شد و  افزود: همه مسوولان وظیفه دارند در قبال حقوقی که دریافت می‌کنند به مردم پاسخگو باشند و شورای اسلامی کاشان در قبال مطالبه‌های به‌حق مردم با هیچ‌کدام از مسوولان و مدیران شهرستان رودربایستی ندارد.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان اظهار داشت: همه مسوولان وظیفه دارند با پرهیز از ناامیدی و تشویش اذهان مردم، روحیه امیدواری، شادی و نشاط به جامعه تزریق کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان تشکیل نخستین شورای اسلامی شهر کاشان تاکنون، این شورا بدون مشاور رسانه‌ای بوده است، از انتصاب مشاور رسانه‌ای در ششمین دوره شورای اسلامی این شهر خبر داد و گفت: این مهم بیانگر آن است که شورا برای خبرنگاران و اصحاب رسانه ارزش و احترام قائل است.

هاشمی طاهری اظهار داشت: شهر کاشان دارای منطقه‌های محروم زیادی است و رسیدگی خاص و ویژه به مشکلات این منطقه‌ها از اولویت‌های شورای اسلامی و شهرداری کاشان است.

حضور بیش از ۴۰ هزار نفر اتباع خارجی در کاشان 

رییس شورای شهر کاشان با بیان اینکه در برخی منطقه‌های محروم این شهر ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام و یا به مرکز بزه و ناهنجاری تبدیل شده است، افزود: برخی از مردم به علت فقر به اقامت در آنها مجبور شده‌اند که مشکل‌هایی را برای شهر به‌وجود آورده است، اما رسیدگی به منطقه‌های محروم کاشان جزو برنامه‌های خاص شهرداری است.

وی با اشاره به حضور افزون بر ۴۰ هزار نفر از اتباع خارجی در شهرستان کاشان ادامه داد: این افراد در برخی منطقه‌ها هویت‌ها را تغییر می‌دهند و دچار چالش می‌کنند، اما آنان برادران ما هستند و سیاست جمهوری اسلامی ایران است و مردم باید در ارتباط‌ها و مراوده‌ها، دقت بیشتری کنند. 

رییس شورای اسلامی شهر کاشان با ارزشی و دارالمومنین خوانن این شهر گفت: کاشان با تقدیم بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ شهید به لحاظ کالبدی و محیط شهری، شهدایی نیست، چرا که برخی ورودی‌های شهر مزین به تصویر شهیدان نیست، در حالی که تمامی ما مدیون شهیدان هستیم و مهمتر از نصب عکس شهیدان، باید راه و هدف‌های ارزشمند شهیدان را ادامه دهیم.

کاشان فاقد طرح‌های تفصیلی و جامع است

هاشمی طاهری با اشاره به اینکه شهر کاشان فاقد طرح‌های تفصیلی و جامع است، تصریح کرد: در این شهر، بدون برنامه، پروانه ساخت ارایه می شود و یا پروانه‌های بدون برنامه تبدیل به تغییر کاربری داده می‌شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌‎های تفصیلی و جامع شهر کاشان با  قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) خبر داد و گفت: این طرح ۲۰ ساله به امضای ۲ طرف رسیده است.

وی با یادآوری اجرای طرح شهرک درمانی در شهر کاشان افزود: این شهرک با هدف کاهش حجم ترافیک شهری در یکی از منطقه‌ها شهر ساخته خواهد شد.

رییس شورای شهر کاشان اظهار داشت: این شورا به دلیل جلوگیری از ترافیک در شهر با ساخت مرکز درمانی فرهنگیان خیرساز در این شهر مخالف است.

به گفته وی، عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهرداری کاشان متوقف نشده و در حال پیگیری و ساخت است.

هاشمی‌ طاهری در مورد طرح بلوار فرش در انتهای بلوار صنعت شهر کاشان گفت: بیش از ۱۰ و نیم کیلومتر از این بلوار در دوره مسوولیت شهردار پیشین زیرسازی و آسفالت شد، اما این بلوار فاقد روشنایی و علایم راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: تکمیل این طرح از انتهای بلوار صنعت تا میدان سهراب سپهری نیازمند آزادسازی  ۳۰ هزار مترمربع زمین و نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی، علت بستن شدن این بلوار را تضمین نکردن آن از سوی شورای ترافیک شهر کاشان بیان کرد و گفت: حتی تصادفی در این بلوار رخ داد و شهرداری  مقصر شناخته شد، بنابراین پس از رفع نقص‌ها، این مسیر بازگشایی خواهد شد.

شهرداری کاشان به لحاظ نیروی کیفی در تنگنا است

رییس شورای شهر کاشان: مسوولان باید پاسخگوی مردم باشند

رییس شورای شهر کاشان اظهار داشت: با وجودی که شهرداری کاشان دارای نیروی انسانی زیادی است، اما به لحاظ نیروی کیفی در مضیقه قرار دارد و شورای شهر با پیشنهاد جذب نیروی کیفی برای اصلاح کار در شهرداری موافقت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلاتی که برخی طرح‌های عمرانی شهرداری برای اداره میراث فرهنگی کاشان ایجاد کرده است، توضیح داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشان برای اجرای قانون احترام قائل هستند، اما برخی قوانین با برخی دیگر تداخل و تضارب دارند.

به گفته وی، وظیفه نگهداری از بناهای تاریخی بر عهده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اما بزرگترین مدیریت شهری در هر شهر، شهرداری با بیش از ۴۰۰ نوع وظیفه است و شهرداری کاشان با میراث فرهنگی این تعامل و همراهی دارد؛ گرچه تضارب‌هایی نیز وجود دارد اما شورای اسلامی شهر بر پایه قانون عمل می‌کند.

پرداخت ماهانه ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به کارکنان شهرداری

هاشمی طاهری با گلایه از به کارگیری نیروهای بازنشسته در شهرداری کاشان گفت: از بازنشستگی برخی کارکنان و مدیران بیش از ۲ سال می‌گذرد اما همچنان مشغول فعالیت هستند. 

وی، هزینه جاری (حقوق) شهرداری کاشان را  ماهانه ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: شهرداری دارای نیروی اضافی است و باید این نیروها تعدیل شوند، به این معنا که نیروی بازنشسته به کارگیری نشود و نیروهای بازنشسته شهرداری نیز کنار گذاشته شوند تا این مجموعه نفس بکشد.

انتقاد از افتتاح برخی طرح‌های ناقص در شهر کاشان

رییس شورای اسلامی شهر کاشان با انتقاد از آنچه افتتاح برخی طرح‌های عمرانی ناقص در این شهر خواند، اظهار داشت: چندین طرح ناقص با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی توضیح داد: معاون عمران شهرداری کاشان پس از یک هفته از افتتاح استخر مروارید با ارسال نامه‌ای از ۴۷ مورد نقص در این طرح خبر داد و برخی اعضای شورای اسلامی شهر این نقص‌ها را از نزدیک مشاهده کردند؛ از جمله اینکه موتورخانه آن راه‌اندازی نشده، کف‌پوش‌های آن نیز که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته، جدا شده و تمامی هرزآب‌های آن هم بسته شده است.

هاشمی طاهری با بیان اینکه در اجرای این طرح، بیت‌المال از بین رفته است، تاکید کرد: شورای اسلامی شهر کاشان این موضوع را به‌طور کامل پیگیری و رصد می‌کند. 

وی، غیراستاندارد بودن سن (محل نمایش)، نصب نبودن شیرآلات، شوفاژ و موتورخانه، کنده شدن کف‌پوش و نداشتن آب و گاز خانه فرهنگ آفرینش در منطقه فین کاشان را از دیگر طرح‌های ناقصی برشمرد که افتتاح شده است.

رییس شورای اسلامی شهر کاشان با تقدیر از شهردار پیشین کاشان برای ساخت تالار شهر گفت:  در این شهر تالار در خور شان  مردم وجود نداشت، این تالار بسیار زیبا ساخته شده و نقص مهمی نیز در آن دیده نمی‌شود.

اعلام نشدن بدهی‌ شهرداری  

وی درباره بدهی‌های شهرداری کاشان نیز توضیح داد: شورای اسلامی شهر با ارسال نامه‌ای به شهرداری، اعلام تمامی بدهی‌ها و دارایی‌های منقول و غیرمنقول شهرداری کاشان تا چهاردهم مرداد امسال را خواستار شد اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است و سرپرست شهرداری کاشان (محمد قنبری) دلیل این مهم را افزایش روزبه‌روز بدهی شهرداری اعلام کرده که البته تا امروز شهرداری کاشان دارای ۹۹ پرونده حقوقی است.

هاشمی طاهری افزود: امروز برگه‌ای بدون امضا تحویلم گرفتم که در آن نوشته شده شهرداری کاشان ۵۴۲ میلیارد تومان بدهی دارد، البته در آن افزوده شده یک ماه حقوق کارکنان شهرداری (معادل ۲۸۰ میلیارد تومان) و همچنین آرای قضایی پرونده‌های دادگستری در این گزارش لحاظ نشده که این مورد نیز نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان است.

وی در عین حال بدهی را برای شهرداری‌ها یک امر طبیعی دانست و گفت: شهرداری کاشان هم اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان بابت عوارض از مردم طلب دارد و مردم باید پرداخت کنند، با این وجود باید بدهی‌ها اعلام شود.

شهرداری کاشان ۶ معاونت، پنج منطقه و ۱۰ سازمان زیر مجموعه دارد.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان دارای نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک (افزون بر هفت هزار سال) است و در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما