شناسهٔ خبر: 49723989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

الهلال، الهلال است/ الوحده، النصر خطرناک تر از الهلال!

موج نیوز

پرسپولیس تنها نماینده فوتبال ابران در مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان آسیا است که برای فینالیست شدن در این دوره از رقابت ها، دو دیدار سخت پیش رو دارد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری موج،  حالا که پرونده بازی الهلال فعلا روی میز پرسپولیسی هاست نباید از حریف احتمالی دور بعد غافل بود. در این زمان باقیمانده، چند نکته برای پرسپولیس حائز اهمیت است که به آن می پردازیم.

 

 نکته اول؛

 

الهلال، الهلال است. ظرفیت روانی پرسپولیس برای این بازی باید به سمتی برود که ساده انگاری و ضعیف پنداشتن این تیم می تواند آفت برای آنها باشد. در هر صورت الهلال همان الهلال است ،ضعیف و قوی ندارد. کوچکترین اشتباه در مقابل همین تیم، با این تک ستاره های فرصت طلب، تنبیه بدی را در پی خواهد داشت، پس پرسپولیس هوشیارتر از این حرف ها باید باشد.

 

نکته دوم؛

 

الهلال اگرچه نشان داده تیم مقتدر سال های قبل را ندارد و در این مدت کم باقیمانده نمی تواند معجزه یا انقلابی در جهت بهبود ساختار خود کند، اما امکان ترمیم برای این تیم وجود دارد و همین اندازه ترمیم می تواند برای نتیجه گیری در دو بازی کافی باشد، پس باید الهلال دیده شده را فراموش کرد و برای غلبه بر آن کار خود را کرد.

 

نکته سوم؛

 

مطمئنا الهلالی ها حالا بیشتر نگران هستند. پرسپولیس این سالها برای خود شخصیتی درآسیا دست و پا کرده و اصولا تیم بدست آورنده در تمام بازی ها است و تیم های دیگر برای مانع شدن در مقابل آن ظاهر می شود بعلاوه اینکه پرسپولیس، استقلال تاجیکستانی را در زمین تاجیک شکست داده که الهلالی ها بدجور به آنها باختند، باور کنید حساب دست الهلالی ها آمده. دست بالا با پرسپولیس است.

 

نکته چهارم؛

 

تا روز بازی پرسپولیس بازی رسمی نخواهد داشت و این هرچند از نگاهی ضرر است، اما باید قبول کنیم برای الهلالی ها سردرگمی ایجاد خواهد کرد و اتفاقا الهلالی ها با چند بازی که انجام خواهند داد قدرت تحلیل پرسپولیسی ها را بیشتر خواهند کرد.

این یک پوینت مثبت برای ما در عین غیر حرفه ای بودن فوتبال ماست.

 

نکته پنجم؛

 

پرسپولیس در صورت برد با برنده النصر و الوحده بازی خواهد کرد. این بازی برای پرسپولیس سخت تر از الهلال خواهد بود. چرا که اگر الوحده برنده باشد از لحاط روانی النصر را در خانه برده و سابقه بازی برابر پرسپولیس را هم دارد و اعتماد به نفس بالایی به همراه خود خواهد داشت.

از طرفی النصر اگر باشد که به اندازه کافی عناد و کینه و بغض پرسپولیس را داراست. به پرونده هنوز باز آنها دقت کنید.

 

نکته ششم؛

 

کنترل حواشی شدیدا در این مرحله به اندازه کلی از بار فنی به کار پرسپولیسی ها می آید، بحث کرونا هم همچنان کم و بیش وجود دارد، بخصوص میزبانی سعودی ها. اینجاست که تجربه های بین المللی کریم باقری و افشین پیروانی در بیرون از زمین بسیار پررنگ تر خواهد شد. وقتی که کادر فنی معطوف به مسائل فنی تیم است.

 

نکته هفتم؛

 

بازی های ملی اگر برای پرسپولیس هست برای الهلال هم هست، اتفاقا در نبود بازی های رسمی بازی در دو رویداد ملی برای چند بازیکن احتمالی، انتخاب شده از پرسپولیس می تواند کم و بیش مفید باشد تا در شرایط بازی قرار گیرند.

 

نکته هشتم؛

 

قطعا کادر فنی پرسپولیس از تمام ظرفیت های خود تا روز بازی با الهلال استفاده خواهد کرد، برای پرسپولیس این روزها بیشتر از همه فعل خواستن و صرف آن است که به کار می آید که ظاهرا عزم آنها جزم است.

به نظر می رسد پرسپولیس تمام مولفه ها فنی برتری را در این مرحله داراست اگر خودش باشد و اتفاق خاصی نیفتد.

 

* امیر کریمی ( کارشناس فوتبال)

 

نظر شما