شناسهٔ خبر: 49722073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسفالت معابر هشت روستای شهرستان بیجار تامین اعتبار شد

سنندج - ایرنا - فرماندار شهرستان بیجار گفت: در نشستی با حضور مسوولین استان کردستان، تامین اعتبار، ترک تشریفات و انتخاب پیمانکار اجرای آسفالت معابر روستایی در هشت روستای شهرستان بیجار آغاز شد.

صاحب‌خبر -

علی اکبر ورمقانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از محل اعتبارات قیر سال ۱۳۹۹ و محل اعتبارات ملی سال جاری اعتباری بیش از ۴۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و همکاری دهیاران، شوراها و بخشداران هشت روستا توسط اداره کل بنیاد مسکن استان و شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در روستای چشمه منتش با اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و روستای زرده کمر با اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تامین اعتبار شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می گردد.

فرماندار شهرستان بیجار یادآور شد: در روستای شیرکش سفلی نیز با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و روستای آزادویس علیا از توابع شهرستان بیجار با اعتباری بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تامین اعتبار شده است.

ورمقانی گفت: روستای قشلاق نوروز با اعتباری بیش از سه میلیارد ریال، روستای کاکه عباس با اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال و  روستای زینل با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تامین اعتبار شده است.

او با اشاره اینکه با توجه به مساحت روستای جعفر آباد سیاه منصور تاکید کرد: برای پوشش کامل این روستا، اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تامین شده است که همزمان با سایر پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار بیجار اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به پیگیری های شهرستانی و استانی برای ۲ روستای خاندانقلی و شیرکش علیا، تصویب هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای چمن مصنوعی و تخصیص و ابلاغ ۶ میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در روستای خاندانقلی تایید شد.

وی افزود: تخصیص و ابلاغ پنج میلیارد ریال به منظور اجرای طرح هادی روستای شیرکش علیا توسط دستگاه مجری زمین چمن مصنوعی ورزش و جوانان و دستگاه مجری طرح هادی استانداری از طریق بخشداری مرکزی  و دهیاریها تایید شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما