شناسهٔ خبر: 49721386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز سال جدید تحصیلی با بیش از 2200 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: سال جدید تحصیلی در این دانشگاه با حضور بیش از دو هزار دانشجو آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منوچهر ضیایی ظهر امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: در مهر ۱۴۰۰ و در دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان، تعداد ۲۲۴۹ دانشجو تحت آموزش خواهند بود و در دوره مهارت آموزی یکساله که دانشجویان دیگر رشته ها پس قبولی در آزمون استخدامی به این دانشگاه راه می‌یابند نیز ۲۲۵۲ نفر تحت آموزش قرار خواهند گرفت. 

وی راه اندازی بنیاد خیرین دانشگاه در بهار ۱۴۰۰ را اقدامی امیدوارکننده جهت بهبود فضای فیزیکی دانشگاه در ایام کرونا عنوان کرد و افزود: بنا بر این است که با مشارکت این بنیاد، زمینه احداث پردیس جدید خواهران در محل دانش‌سرای قدیم بندرعباس فراهم شود. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اعلام کرد: آمادگی این را داریم که همزمان با اعلام نتایج کنکور سراسری مراسم استقبال از دانشجوهای ورودی جدید را به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار کنیم. تعدادی محدودی از دانشجوهای بومی ورودی جدید به صورت حضوری دعوت خواهند شد و باقی دانشجویان به صورت مجازی در مراسم استقبال حضور خواهند داشت.

به گفته ضیایی، همچنین آیین دانش آموختگان ورودی ۹۶ را در ۲۷ شهریورماه برگزار کردیم که این عزیزان با آغاز سال تحصیلی، آمادگی حضور در مدارس استان را دارند. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: در حال حاضر در سطح استان علاوه بر یک پردیس پسران و یک پردیس دختران که در بندرعباس فعال است، دو مرکز تابعه‌ی پردیس‌های بندرعباس در میناب(دختران) و رودان(پسران) راه اندازی شده که هر کدام به طور میانگین ۸۰ دانشجو تحت آموزش دارند.

وی در پایان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور جذب تمامی نیروهای آموزش و پرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد چرا که هدف ما صرفا بهبود آمار نیروی انسانی نیست؛ بلکه بنا بر تربیت نیروی با کیفیت است.

انتهای پیام/ 88055

نظر شما