شناسهٔ خبر: 49719795 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان :

حق ورزشکاران و قهرمانان ناشنوا در کشور ضایع شده است / فعالیت 17 رشته ورزشی در حوزه ورزش ناشنوایان / به دنبال ارتقا پاداش قهرمانان ورزشی ناشنوا هستیم

مهران تیشه گران گفت:مشکل قهرمانان و ورزشکاران ناشنوا اشتغال و معیشت آنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ تیشه گران ظهر روز چهارشنبه 31 شهریور ماه در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش های ناشنوایان لرستان که با حضور حشمت الله امان الهی مدیرکل ورزش وجوانان لرستان ودیگر اعضای مجمع  برگزارشده بود با اشاره به جایگاه جامعه ورزش ناشنوایان  در کشور،اظهارکرد: ورزش ناشنوایان در کشور مظلوم واقع شده  است؛ به هر استانی سفر می کنم از مدیران کل در استانها خواهش می کنیم که هیبت ورزش های ناشنوایان نیز یک هییت است وجایگاه آن را جدی بگیرند ولی خیلی از مدیران کل به این موضوع توجه نمی کنند.

او  با بیان اینکه فدراسیون ورزش های ناشنوایان در کشور  65  سال سابقه داردو از فدراسیون پارالمپیک‌ وجانبازان ومعلولین  نیز قدمت بیشتری دارد، تصریح کرد: حق ورزشکاران ناشنوایان  در کشورضایع شده است.

تیشه گران  بیان کرد:   البته دکتر سجادی وزیر ورزش وجوانان  با توجه به اهمیتی که به این موضوع می دهند  ازمن به ورزش ناشنوایان نزدیک تراست لذا به بهتر شدن وضعیت ورزش ناشنوایان در کشور بسیار امیدوارهستم.

او  با اشاره به بحث پاداش قهرمانان ورزش ناشنوایان ،گفت: سال گذشته قهرمانان  المپیک یا جهانی شنوا ۱۰۰امتیاز گرفتند اما  قهرمانان ناشنوا ۱۷امتیاز گرفتند که نشان می دهد سهم ناشنوایان بسیار پایین تراست حال من می پرسم  چرا باید اینگونه باشد ومسئولین دولتی  این همه تبعیض قائل شوند؟

تیشه گران اضافه کرد: ورزشکاران ناشنوا نیززحمت می کشند و پرچم ایران را بالا می برند، زحمتی که حسین دریکوند در کشتی ناشنوایان می کشد چه فرقی با زحمت حسن یزدانی دارد؟لذا  مسئولین باید به فکر هیئت ناشنوایان هم باشند وبرای مدیران کل ورزش وجوانان استان ها نباید فرقی بین هیئت فوتبال و ناشنوایان وجود داشته باشدهمچنانکه در  وزارت ورزش وجوانان نیزنباید جایگاه فدراسیون  ناشنوایان  فراموش شود .

او فعالیت در حوزه ورزش ناشنوایان را کاری سخت ومشکل دانست و گفت:  17 رشته ورزشی در فدراسیون ورزش های  ناشنوایان فعالیت دارد وهیچ فدراسیونی  اینگونه نیست.

 تیشه گران با بیان اینکه از اول سال تاکنون  حدود ۱۲هزار نفر در روز ما اردو داشته ایم که  کاری سخت است، خاطر نشان کرد:کشتی ناشنوایان  در چهار رده نایب قهرمان جهان  شد ؛در رشته فوتبال در کیش میزبان بودیم نیز با کسب مقام  اول به المپیک سال آینده  اعزام می شویم؛ ۲ تیم والیبال به لهستان اعزام کردیم و دررشته  دوومیدانی نیز تیم فرستاده ایم ،همچنین  تیم والیبال سالنی ناشنوایان نیز شب گذشته اعزام شد؛ همچنین سه اردو نیز  درحال برگزاری است.

او با بیان اینکه مشکل قهرمانان و ورزشکاران ناشنوا  اشتغال و معیشت آنان است، ادامه داد: اسامی  10  نفر از ورزشکاران ناشنوای المپیکی وجهانی را برای استخدام به بهزیستی  اعلام کرده ایم .

رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان  با تاکید براینکه تلاش می کنیم پاداش ورزشکاران ناشنوا را ارتقا داده ودر تراز  ورزشکاران پارالمپیک والمپیک قرار دهیم ،گفت: درصدد هستیم بحث کار و معیشت  قهرمانان ناشنوا را به هیئت وزیران ببریم تا وضعیت آنان نیز مانند المپیکی ها وپارالمپیکی ها شود.

تیشه گران  با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش ، مدارس استثنایی ،شهرداری  و بهزیستی جهت توسعه ورزش های ناشنوایان ،یادآورشد: درهراستانی یک سالن تخصصی ورزش های ناشنوایان باید وجود داشته باشد ودر لرستان نیز مدیریت ورزش استان این سالن را طبق ماده ۸۸ به این هیئت اختصاص دهد .

او بودبا اشاره به جایگاه ورزش ناشنوایان درلرستان ، عنوان کرد: لرستان استان بزرگی در ورزش ناشنوایان کشور است و ورزشکاران ناشنوای  لرستانی در رشته های مختلف برای کشور مدال کسب کرده اند و در حال حاضرنیزبرخی از آنها در اردوها حضور دارند.

او با بیان اینکه هیئت ورزش های ناشنوایان لرستان از حیث عملکرد تقریبا جز هشت استان کشور محسوب می شود ،  اضافه کرد: لرستان در خیلی از رشته های ورزش ناشنوایان  پیش قدم است ولی با توجه به ظرفیت هایی که دارد باید تلاش کند تا جز سه تیم باشد.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما