شناسهٔ خبر: 49718899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تاکید ۷۸ درصد ساکنان غزه و کرانه باختری بر استعفای محمود عباس

نتایج یک نظرسنجی در کرانه باختری و نوار غزه نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از ساکنان این مناطق خواستار استعفای رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، نتایج یک نظرسنجی که در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر جاری (۲۴ تا ۲۷ شهریور) در کرانه باختری و نوار غزه انجام شده، نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد از ساکنان این مناطق خواستار استعفای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان هستند؛ مسئله‌ای که بیانگر خشم و عصبانیت آنان نسبت به این تشکیلات به ویژه به سبب ترور نزار بنات فعال سیاسی فلسطینی است که حین بازداشت در الخلیل در نتیجه شکنجه به دست نیرو‌های امنیتی به شهادت رسید و این مسئله اعتراضات گسترده‌ای را هم در پی داشت.

این نظرسنجی را مرکز مطالعات سیاسی و آماری فلسطین به عمل آورده و ۱۲۷۰ نفر از کرانه باختری و نوار غزه با حاشیه خطای ۳ درصد در آن شرکت داشته‌اند.

بر پایه این نظرسنجی، ۴۵ درصد شرکت کنندگان گفته‌اند حماس بهترین گزینه برای رهبری و اداره امور آنان است و تنها ۱۹ درصد گفته‌اند که جنبش فتح به رهبری محمود عباس شایستگی نمایندگی آنان را دارد.

خلیل الشقاقی مدیر مرکز مذکور که بیش از دو دهه است در جامعه فلسطین نظرسنجی برگزار می‌کند، تاکید کرد که این بدترین نظرسنجی است که در مورد محمود عباس انجام شده و او تا به امروز هیچ وقت چنین وضعیتی نداشته است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۸ درصد ساکنان کرانه باختری و نوار غزه خواستار استعفای عباس هستند و فقط ۱۹ درصد گفته‌اند که او باید در سمت خود باقی بماند.

۶۳ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که نزار بنات به دستور رهبران سیاسی و امنیتی تشکیلات خودگردان ترور شده و تنها ۲۲ درصد گفته‌اند که چنین نیست.

تشکیلات خودگردان اخیرا اعلام کرد که ۱۴ مسئول امنیتی که در قتل نزار بنات مشارکت داشتند، محاکمه خواهند شد. ۶۹ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که صرف محاکمه این افراد کفایت نمی‌کند.

همچنین ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از تظاهرات برگزار شده پس از ترور بنات حمایت کرده و ۷۴ درصد نیز گفته‌اند بازداشت معترضین نقض آزادی و حقوق مدنی آنان است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما