شناسهٔ خبر: 49718610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست/ معلمی که واکسن نزده را سرکلاس درس نمی‌فرستیم

زهرا مرادی

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست.

صاحب‌خبر -

 مجید یزدان پناه امروز(31 شهریور) در نشست خبری پروژه مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود سه پازل برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: برای بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و هر تصمیمی که ستاد ملی کرونا بگیرد چه به صورت بازگشایی حضوری یا مجازی و چه به صورت بازگشایی تلفیقی را در استان اجرایی خواهیم کرد.


یزدان‌پناه بازگشایی مدارس به شیوه تلفیقی از آموزش حضوری و غیرحضوری با نظر شورای مدرسه متشکل از مدیر، معاون و نماینده اولیا را محتمل دانست و گفت: در این صورت نیز اگرچه شورای مدرسه در مورد نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس تصمیم گیری می کند، اما اگر خانواده ای صلاح بداند که فرزندش را به مدرسه نفرستد، روند تحصیل او به صورت آموزش مجازی پیگیری خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط کرونایی وجود ندارد و هیچ مدرسه ای حق ندارد دانش‌آموزی را به اجبار به مدرسه بیاورد.

وی سپس با اشاره به واکسیناسیون 92 درصدی معلم‌ها و فرهنگیان استان، گفت: هم اکنون 92 درصد معلم های استان هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، بنابراین در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی حضوری مدارس مشکلی برای تشکیل حضوری کلاس های درس وجود ندارد.

 یزدان‌پناه با بیان اینکه هشت درصد باقیمانده معلم‌ها ممکن است قبلا از طرق دیگری مثلا مشارکت در برگزاری انتخابات و یا قرار گرفتن در رده سنی بالاتر و یا در استان دیگری واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، گفت: بعید است در استان معلمی داشته باشیم که واکسن کرونا نزده باشد، با این حال در صورتی که معلمی واکسن نزده باشد اگر دلیل موجهی مثل بیماری برای عدم دریافت واکسن داشته باشد قطعا او را سر کلاس نمی فرستیم و او را تا دریافت هر دو دوز واکسن در بخش های دیگری غیر از کلاس درس بکار خواهیم گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می شد امسال 325 هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل شود، گفت: تاکنون 98 درصد دانش آموزان در مدارس استان ثبت نام شده اند و دو درصد باقیمانده نیز بخشی دانش آموزان تجدیدی هستند که به تازگی تعیین تکلیف شده اند و بخش دیگری هم دانش‌آموزان کلاس نهمی هستند که هنوز درگیر انتخاب رشته خود هستند.

وی اشاره ای هم به اهمیت آموزش حضوری برای کلاس‌اولی ها داشت و گفت: در هیچ جای دنیا هیچ معلمی نمی تواند در آموزش یک دانش‌آموز کلاس اولی به شکل مجازی موفق عمل کند.

یزدان پناه تاکید کرد: بدون تعارف هیچ روش آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد و کیفیت آموزش در نوع مجازی به میزان قابل توجهی کمتر از آموزش حضوری است.

وی سپس با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بین 30 تا 35 هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس ثبت نام شوند، گفت: تاکنون تنها هفت هزار نفر از پیش دبستانی ها در مدارس  ثبت‌نام شده اند.

یزدان پناه ادامه داد: اگرچه گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست، اما تجربه ثابت کرده افرادی که در دوران تحصیل خود دوره پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند، در بقیه دوران تحصیل خود موفق‌تر بوده‌اند.


انتهای پیام

نظر شما