شناسهٔ خبر: 49718383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صنعت: نگاه به تولید داخلی دو چندان شده است

تهران - ایرنا -معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نه تنها نگاه به تولید داخلی را کنار نگذاشتیم بلکه آن را دو چندان کردیم و از تولید داخل همه جانبه حمایت می شود.

صاحب‌خبر -

اسدالله کشاورز روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مجتمع کارخانه های معدن منگنز رباط کریم، اظهار داشت: منگنز در صنایع بسیاری بویژه نظامی، الکترونیک، فولادسازی و شیمیایی کاربرد دارد.

وی گفت: متاسفانه معادن منگنز موجود به تعداد انگشتان دست نیست اما بزرگترین معدن خاورمیانه در ایران قرار دارد و معدن منگنز رباط کریم دومین معدن بزرگ کشور به شمار می‌رود که لازم است از آن حمایت شود.

کشاورز ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما فرسودگی ماشین آلات است که کلید تامین ماشین آلات زده و بیش از ۳۰۰ دستگاه وارد کشور شده است و کارهای اداری ۲۰۰ دستگاه دیگر هم انجام می‌شود که با این اقدام، ناوگان فرسوده ماشین آلات معادن ترمیم می‌شود.

کشاورز اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ دستگاه نیز به تولید کننده‌های داخلی سفارش داده شده و فعالیت این واحدها دو چندان شده است.

وی افزود: چند سازنده دیگر و تولید کننده ماشین آلات هم در صنعت مونتاژ  و پنج شرکت سازنده با ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید قطعات هم در داخل فعالیت دارند.

معاون وزیر صنعت گفت: تا سال ۹۰ وارد کننده فولاد بودیم و تحریم‌ها برای این بخش نوید بخش بود که اکنون ۶.۵ میلیون تن از ۳۰ میلیون تن تولید فولاد کشور ،علاوه بر پاسخگویی به مطالبات داخلی، صادر شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور: بزرگترین مانع تولید ارائه نشدن تسهیلات بانکی است

در ادامه سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز با اشاره به آثار تحریم‌ها اظهار داشت: امروز صحنه انقلاب به تفکر سردار سلیمانی نیاز دارد و لازم است بی‌محابا ورود کرد.

وی افزود: امروز یکی از بزرگترین موانع تولید، موانع بانکی است که اگر مساله تسهیلات حل شود، بسیاری از مشکلات تولید برطرف می‌شود.

عمرانی اظهار داشت: مشکلات اقتصاد در شرایط موجود با اعتماد به بخش خصوصی و نیروی نخبه و جوان ایرانی در کنار تجربه و پیشکسوتان قابل حل است.

وی گفت: امروز سرمایه گذار و تولید کننده به مدافع نهادینه شده نیاز دارد و فکر، روح و روان تولید کننده به سمت کارگران است.

نظر شما