شناسهٔ خبر: 49718080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره جبران زیان متضررین "رم...

اقتصاد ایران: سخنگوی قوه قضائیه در دومین نشست خبری خود با رسانه‌ها، توضیحاتی درباره جبران زیان متضررین رمزارزها و اعطای مرخصی به زندانیان ارائه داد.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دومین نشست خبری ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 31 شهریورماه برگزار شد. خداییان در این نشست پاسخ‌هایی به برخی سؤالات ارسال شده از سوی رسانه‌ها ارائه داد که متن آنها در ادامه می‌آید:

26هزار و 700 نفر از زندانیان در مرخصی هستند

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مرخصی زندانیان اختصاص به گروه خاصی ندارد. اینطور نیست که افراد خاصی از مزایایی بیشتری استفاده کنند و یا مرخصی بیشتری به آنها داده باشیم. در حال حاضر حدود 26 هزار و 700 نفر از زندانیان ما در مرخصی هستند که وابستگی به فرد و افراد خاصی ندارند. همچنین 23 هزار و 320 نفر از مرخصی پایان حبس استفاده کردند.

وی افزود: محکومانی همچون حسین فریدون، خانم شبنم نعمت‌زاده، هادی رضوی و مهدی هاشمی الان در زندان هستند. این افراد در مرخصی بودند که به زندان بازگشته‌اند. همچنین حمیدرضا بقایی در مرخصی استعلاجی است و طبق گزارشات واصله در خارج از زندان تحت معالجه است. آقای رحیم‌مشایی هم در مرخصی به سر می‌برد که تاکنون غیبت کرده و اگر کفیل ایشان در موعد مقرر نسبت به معرفی وی اقدام نکند، از طریق ضابطین نسبت به جلب او اقدام می‌شود.

پیشرفت‌های خوب قوه قضائیه در اجرای طرح کاداستر

خداییان در ادامه درباره اجرای طرح کاداستر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه در شش ماه گذشته پیشرفت‌های خوبی در اجرای طرح کاداستر به خصوص در رابطه با اراضی ملی و منابع طبیعی داشته‌ایم، گفت: سند مالکیت تمام جزایر از قبل صادر شده است. در رابطه با کاداستر در جزایر کیش و قشم پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم. همچنین سند کاداستری بیشتر اراضی که به نام دولت، مناطق آزاد یا سازمان جنگل‌ها و مراتع است صادر شده است.

انتقال 110 نفر از زندانیان خارج از کشور به زندان‌های ایران

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه با اظهار اینکه در شش ماه اخیر 110 نفر از زندانیان ما از خارج کشور به زندان‌های داخل کشور منتقل شدند، گفت: همچنین 6 نفر از زندانیان خارجی به خارج از کشور منتقل شدند. سال گذشته نیز حدود 256 نفر از ایرانیان مقیم زندان‌های خارج به داخل کشور منتقل شدند.

وی ادامه داد: بیش از 600 نفر از زندانیانی که در زندان‌های ما نگهداری می‌شدند به خارج از کشور منتقل شدند.

علت فوت متهم مفتاح خودرو رهنورد توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است

خداییان سپس در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده مفتاح خودرو رهنورد و اینکه با فوت متهم ردیف اول پرونده، استیفای حقوق شکات چطور انجام می‌شود، گفت: این شخص به 12 سال و 6 ماه حبس محکوم شده بود و هم‌اکنون پرونده با حدود 1700 شاکی، در دیوان عالی کشور مطرح است. چنانچه شخص مال داشته باشد اموال بین طلبکاران توزیع خواهد شد و با فوت شخص طلب طلبکاران ساقط نمی‌شود.

وی افزود: علت فوت متهم ردیف اول پرونده توسط پزشکی قانونی تاکنون اعلام نشده است.

اقدامات قوه قضائیه پیرامون پرونده‌های مرتبط با رمرزارزها

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود درباره با وضعیت متضررین رمزارزها گفت: پرونده‌هایی در مورد رمزارزها در مراجع قضائی تشکیل شده است که مهم‌ترین آنها پرونده «کریپتولند» است که در این پرونده 8 بازداشتی داریم.

وی با بیان اینکه افراد زیادی در این پرونده متضرر شدند، توضیح داد: این شبکه حدود 289 هزار نفر کاربر داشته است و میزان مطالبات آنها 200 میلیارد تومان است. اقدامات خوبی در جهت شناسایی متهمان و اموال آنها صورت گرفته است. بیش از 161میلیارد و 500 میلیون تومان و همچنین 7 میلیون دلار از این شبکه کشف شده است و تاکنون 130 میلیارد تومان و حدود 6 میلیون و 600 هزار دلار بین افراد متضرر توزیع شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما