شناسهٔ خبر: 49717819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی در شهرستان قاین

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس کارگاه اقتصاد مقاومتی چیپس میوه و بسته‌بندی و فرآوری محصولات زرشک و عناب به نمایندگی از ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی در شهرستان قاین به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور گفت:برای افتتاح ۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی ۳۵ میلیارد ریال  اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: با افتتاح طرح‌های اشتغال خانگی  برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد شد.

سردار زهرایی در بازدید از کارگاه‌های فعال صندوق قرض‌الحسنه آرین‌شهر قاینات در خصوص اعطای دو میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای شروع بکار مجتمع کارگاهی و همچنین ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد برای صندوق قرض الحسنه شهدای گمنام آرین شهر جهت توسعه صندوق به تعاونی و توسعه کارگاه با هدف ایجاد اشتغال قول مساعد داد.

رئیس بسیج سازندگی کشور از پرداخت وام ۵۰۰ میلیون تومانی ۱۸ درصد برای افرادی که توان پرداخت دارند جهت ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز برای صندوق قرض الحسنه شهدای گمنام آرین شهر اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: نهضت کمک مومنانه ثابت کرد در همین نداشته‌ها و فشار‌های اقتصادی مردم پیش قدم هستند و پارسال در یک مرحله بیش از ۱۴ میلیون بسته ۳۵۰ هزار تومانی توزیع و ۵ هزار و ۲۸۰ زندانی آزاد شدند و همیشه کمک مردم چند برابر کمک نهادها، ادارات و بسیج بود.

همچنین قنات روستای نوغاب پسکوه قاینات به نمایندگی از روستا‌های شندان عرب و آویج با حجم کار ۳۵۰ متر مربع و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان با حضور سردار زهرایی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام / ط آ

نظر شما