شناسهٔ خبر: 49717781 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان:

جاده حادثه خیر سمیرم به یاسوج در دولت سیزدهم بهسازی می شود

اصفهان- ایرنا- مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: کاهش نقاط حادثه خیز استان یکی از رویکردهای ماست و جاده سمیرم- یاسوج با حمایت دولت سیزدهم بهسازی و اصلاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اصفهان، علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به طرح‌های جاده‌ای استان اصفهان اظهار داشت: یکی از رویکردهای دولت توجه به جاده‌های نقاط مختلف کشور و از جمله تکمیل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان است که باید توجه ویژه و اقدامات موثری در این زمینه انجام شود.
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان افزود: اولویت مجری طرح‌های زیربنایی استان و شرکت‌ ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان بوده و در این زمینه، محور سمیرم- یاسوج از جمله پروژه‌های مهم است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه سمیرم بیان کرد: سمیرم یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری و نیز تولید مواد غذایی استان اصفهان به شمار می‌رود و ظرفیت‌های زیادی در این منطقه مغفول مانده است که توسعه جاده‌های این منطقه زمینه رشد و توسعه این ظرفیت‌ها را فراهم خواهد کرد.
صلواتی خاطرنشان کرد: باند دوم جاده سمیرم- یاسوج به طول ۳۰ کیلومتر در حال احداث است و با تخصیص بودجه در نظر گرفته شده، این طرح یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کریدور شمال- جنوب کشور بوده و از این جهت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان اظهار داشت: طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در نقاط مختلف این استان پروژه‌های بسیاری را مدیریت می‌کند و در روند اجرایی این طرح‌ها بسیار فعال است و امیدواریم که این روند تداوم داشته باشد.
اصغر سلیمی با اشاره به مشکلات ترافیکی شهرستان سمیرم یادآور شد: سمیرم به عنوان یکی از مناطق مهم جاده‌ای استان اصفهان مشکلات ترافیکی قابل توجهی داشته و ضرورت دارد مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان توجه جدی به آن داشته باشد.
وی با اشاره به جاده سمیرم- یاسوج، ابراز امیدواری کرد که با نگاه وزیر راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه، توجه به این طرح نیز بیشتر شده و زمینه کاهش نقاط حادثه‌خیز در این مناطق فراهم شود.
سلیمی خاطرنشان کرد: دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز باید در زمینه تخصیص بودجه‌های مد نظر همکاری لازم را داشته باشند تا این خواسته مهم مردم سمیرم عملیاتی شود.

 شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار جمعیت، ۱۵۰ روستا و ۶ شهر بیده، فتح‌آباد، سمیرم، کمه، حنا و ونک و چهار بخش پادنای بزرگ، وردشت، پادنا و مرکزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

سمیرم در فاصله ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج قرار دارد و هم اکنون جاده ارتباطی بین این شهرستان درجنوبی ترین نقطه استان اصفهان و یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد ، یکی از راه‌های حادثه خیز و پرتصادف به وِیژه در فصول سرد و پربارش سال است.

نظر شما