شناسهٔ خبر: 49717753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آلزایمر یک بیماری خاموش است

آرزو یارکه سلخوری

مدیرکل امور اجتماعی و خانواده استانداری قزوین گفت: آلزایمر یک بیماری خاموش است و باید آگاه‌سازی در این خصوص صورت بگیرد، رسانه‌ها باید به این بیماری توجه کنند، در آلزایمر فرد خودش آسیب می‌بیند و دیگر جایگاه و حرمت ندارد از طرفی خانواده‌ نیز اذیت می‌شود بنابراین با آگاه‌سازی می‌توانیم از افزایش علائم پیشگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

مریم بیدخام در همایش آشنایی با آلزایمر که به مناسبت هفته روانشناسی به همت جهاد دانشگاهی قزوین امروز ۳۱ شهریور در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: این همایش را به مناسبت هفته پیشگیری از آلزایمر برای رابطین بهداشت، مددکاران بهزیستی، متولیان حوزه سالمندی و جوانان هلال‌احمر به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار کردیم، این افراد در آینده سفیران حوزه سلامت سالمندی به‌ویژه سلامت حوزه روان می‌شوند.

وی افزود: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند از آلزایمر پیشگیری کند زندگی سالم است، امروزه به دلیل زندگی مدرن و دور شدن از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی شاهد افزایش میزان آلزایمر هستیم، مواردی مانند توجه به تغذیه سالم، ورزش، مدیریت استرس، مدیریت کیفیت خواب، انجام فعالیت‌ها ذهنی، فرهنگی و اجتماعی می‌تواند بیماری آلزایمر را به تأخیر بیندازد.

مدیرکل امور اجتماعی و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: در این همایش آموزش داده شد خانواده‌هایی که سالمند دارند چگونه با آن‌ها برخورد کنند و بر مواردی مانند همراهی کردن، لج نکردن، لمس کردن، برقراری ارتباط عاطفی تأکید شد. همچنین باید به سالمندان آموزش داد که چگونه از خود مراقبت کنند، وقتی زندگی سالمی داشته باشیم یقیناً می‌توانیم امید به زندگی را افزایش دهیم.

وی یادآور شد:  آلزایمر یک بیماری خاموش است و باید آگاه‌سازی در این خصوص صورت بگیرد، رسانه‌ها باید به این بیماری توجه کنند، در آلزایمر فرد خودش آسیب می‌بیند و دیگر جایگاه و حرمت ندارد از طرفی خانواده‌ نیز اذیت می‌شود بنابراین با آگاه‌سازی می‌توانیم از افزایش علائم پیشگیری کنیم.

بیدخام خاطرنشان کرد: در این ۲ سال که کرونا باعث ایجاد محدودیت شده است، همواره تأکید کردیم که از هم دورباشیم و دورهمی نگیریم، بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی محدود شده و همین امر سبب شده است که سالمندان روزهای سخت‌تری داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما