شناسهٔ خبر: 49717741 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فیس بوک درباره تبعیض به نفع سلبریتی ها بازخواست می شود

هیات نظارت فیس بوک خواهان توضیحاتی از فیس بوک درباره یکی از سیستم های داخلی شرکت است که به کاربران رده بالا اجازه می دهد محتوای مخرب را پست کنند و مجازات نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، هیأت نظارت نیمه مستقل فیس بوک اعلام کرد سیستم XCheck این شرکت را بررسی می‌کند. این درحالی است که گزارشی از نشریه وال استریت ژورنال نشان داد این شرکت از سیستم‌های داخلی برای بازبینی محتوای کاربران رده بالا استفاده می‌کند و به این ترتیب قوانین پلتفرم درباره آنها اجرا نمی‌شود.

گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد بیشتر محتوایی که سیستم بررسی متقابل نسبت به آنها هشدار می‌دهد، بررسی نمی‌شوند. این امر به سلبریتی ها، سیاستمداران و دیگر افراد رده بالا اجازه می‌دهد بدون هیچ عواقبی قوانین پلتفرم را زیر پا بگذارند.

در همین راستا هیأت نظارت فیس بوک روز گذشته اعلام کرد در این باره جلسه‌ای با فیس بوک برگزار می‌کند و توضیحات شرکت را به عنوان بخشی از گزارش شفافیت در اکتبر منتشر می‌کند. همچنین این هیأت ممکن است توصیه‌های دیگری نیز انجام دهد، هرچند فیس بوک ملزم به رعایت آنها نخواهد بود.

در گزارش وال استریت ژورنال اشاره شده بود بسیای از کاربران رده بالا از سیستم بررسی محتوایXCheck سواستفاده می‌کنند و محتواهایی درباره آزار و تشویق به خشونت را پست می‌کنند. در حالت معمول انتشار چنین محتوایی به انجام اقداماتی از سوی فیس بوک منجر می‌شود. اما به نظر می‌رسد قوانین فیس بوک برای عده‌ای از کاربران اجرا نمی شود.

این پلتفرم به نشریه مذکور گفته بود هدف از طراحی سیستم مورد نظر ایجاد گامی اضافی برای اجرای سیاست‌هایی درباره محتوا است که احتمالاً نیازمند درک بیشتری است. این شرکت انتقادات را نیز قبول کرده و مشغول برطرف کردن چالش‌ها است.

نظر شما