شناسهٔ خبر: 49717252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

روایت هشت سال دفاع قهرمانانه به آذری منتشر شد

کتاب «روایت هشت سال دفاع قهرمانانه از سرزمین ایران» به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان به زبان آذری ترجمه و منتشر شد. کتاب «روایت هشت سال دفاع قهرمانانه از سرزمین ایران» به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این کتاب به واقعیت‌هایی از جنگ تحمیلی از قبیل آغاز کننده جنگ تحمیلی، دلایل آغاز جنگ و تاریخ شروع جنگ، اقدامات ارتش بعث عراق در آغاز جنگ، آغاز هجوم دشمن، اعتماد به نفس رزمندگان اسلام، تعقیب متجاوزان و روایت هشت سال دفاع قهرمانانه مردم ایران پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب سعی شده است دیدگاه حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهداف دشمنان از حمله و تجاوز به ایران و دستاوردهای دفاع مقدس برای آشنایی بیشتر مخاطبین روایت شود.

این کتاب که به مناسبت هفته دفاع مقدس به زبان آذری منتشر شده، مرجع خوبی برای علاقمندان به تاریخ انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و همچنین برای محققان، اساتید و دانشجویان در زمینه واقعیت‌های تاریخی جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه ایران کاربرد دارد.

ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در این باره اظهار کرد: ترجمه این کتاب به زبان آذربایجانی می‌تواند در بیان و نشان‌دادن حقایق و واقعیت‌های جنگ از قبیل اینکه آغازکننده جنگ رژیم بعثی عراق بوده و ملت غیور ایران به دفاع از سرزمین خود برآمده‌اند و همچنین رفع شبهه افکنی‌ها و پاسخ به برخی جریانات ایران هراسی در منطقه جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مؤثر باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند در فضای مجازی به آدرس https://nakhchivan.icro.ir/uploads/nullll.pdf  سایت نمایندگی فرهنگی نخجوان مراجعه و فایل الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند.

این هشتمین کتابی است که وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان از فارسی به آذری ترجمه و منتشر می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما