شناسهٔ خبر: 49716967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

8 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری بانک بازسازی و توسعه اروپا در قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان و رئیس بانک بازسازی و توسعه اروپا بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه متقابل تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «اودیل رنو-باسو» رئیس بانک بازسازی و توسعه اروپا در دیدار خود بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه متقابل و تعیین اولویت‌ها تاکید کردند.

تاکایف یادآور شد که در ماه فوریه سال جاری میلادی بین دو طرف نشست مجازی صورت گرفت اما  نمی‌تواند جایگزین دیدار حضوری باشد که امکان تبادل نظر در مورد همکاری‌های متقابل را بیشتر فراهم می‌کند.

رئیس جمهور قزاقستان بانک بازسازی و توسعه اروپا را شریک استراتژیک کشورش خواند و گفت: در طول سال‌های همکاری، این بانک بیش از 8 میلیارد یورو در اقتصاد ما سرمایه گذاری کرده و حدود 300 پروژه اجرا شده است. بانک بازسازی و توسعه اروپا در بخش‌های مختلف و به ویژه انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری کرده است.

تاکایف همچنین تاکید کرد که قزاقستان نسبت به تداوم همکاری‌ها در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر و اجرای پروژه‌های مربوط به صنایع کشاورزی که بسیار مهم هستند، علاقه مندی دارد.

طی این دیدار دو طرف طیف وسیعی از مسائل مربوط به توسعه اقتصاد جهانی، از جمله همه گیری کرونا، بی ثباتی در بازارهای مالی و کالاها را مورد بحث قرار دادند.

رئیس بانک بازسازی و توسعه اروپا ضمن بیان نظر و دیدگاه‌های خود در خصوص همکاری‌های دوجانبه، همچنین پیش بینی‌های موجود در مورد رشد اقتصاد جهانی و اقتصاد قزاقستان مطرح کرد. 

انتهای پیام/ح

نظر شما