شناسهٔ خبر: 49716676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرهنگ غنی دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت : فرهنگ غنی دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ ناب عاشوراست که ریشه در اعتقادات ملت ما دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه گفت : دفاع مقدس یک حادثه الهی بود که عزت و فخرآفرینی را برای نظام و ملت ایران به ارمغان آورد.

او گفت : دوران دفاع مقدس نشان داد که در سایه اتحاد و همدلی می‌توانیم از همه گردنه‌های دشوار با سربلندی عبور کرده و پشت هر دشمنی را به خاک بمالیم.

سردار ریحانی با اشاره به فرهنگی که در دواره دفاع مقدس ایجاد شد، افزود: این فرهنگ نه تنها برای یک مقطع و یک جغرافیای خاص بلکه برای همه فرهنگ‌ها و جغرافیایی به پهناوری جهان هستی است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه فرهنگ دفاع مقدس را برگرفته از فرهنگ ناب عاشورا دانست و افزود: در این فرهنگ جان فشانی، ایثار، از خودگذشتگی، معنویت و اعتقادات دینی موج می‌زند.

او راز ماندگاری دفاع مقدس را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: در هیچ جنگی نمی‌بینیم که مردم خود داوطلبانه به جنگ دشمنان رفته و متقاضی حضور در میدان نبرد باشند، اما این اتفاق در جنگ هشت ساله ایران و رژیم بعثی عراق افتاد.

 ریحانی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس باور کردیم اگر به وعده خداوند ایمان داشته باشیم سربلند بوده و بر دشمنان خود فایق خواهیم آمد.

این مقام عالیرتبه نظامی به نقش کرمانشاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کمتر استانی مانند کرمانشاه داریم که نقشی اینقدر پررنگ داشته باشد به گونه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب لب به تحسین آن بگشاید.

او افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب از کرمانشاه به عنوان چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی یاد می‌کنند مطمئنا حکمتی در آن نهفته است و ایشان به خوبی رشادت‌ها و سلحشوری‌های ملت ایران را درک کرده اند.

 ریحانی گفت: در کرمانشاه همه مردم از شیعه و سنی گرفته تا اهل حق فارغ از هر مذهبی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافتند و شهدای زیادی هم تقدیم کردند و امروز وظیفه داریم از رشادت‌های انان تجلیل کنیم .

انتهای پیام/د

نظر شما