شناسهٔ خبر: 49716318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس شورای شهرستان نیشابور خبر داد؛

احتمال وقوع فاجعه در حاشیه شهر ۶۰ هزار نفری نیشابور

کراری گفت: ۶۰ هزار نفر در حاشیه شهر نیشابور در خانه‌هایی که فاقد مجوز از نظام مهندسی بوده زندگی می‌کنند و معلوم نیست با این وضعیت غیر استاندارد منازل‌شان چه فاجعه‌ای در آینده رخ بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا کراری، رئیس شورای شهرستان و رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: کمیته‌های جدیدی را در شهرداری نیشابور برای بهبود عملکرد برنامه‌ریزی و اجرایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: دفتر فنی شهرداری باهدف ایجاد کمک به مسائل عمرانی شهری و بررسی مسائل به‌زودی در شهرداری نیشابور راه‌اندازی خواهد شد.

کراری بیان داشت: کمیته فنی عمران یا شورای عالی عمران شهرداری نیشابور نیز تا انتهای هفته فعالیت خود را شروع خواهد کرد و طبق برنامه‌ریزی‌ها در این شورا، مدیران فنی عمرانی به‌صورت ویژه با افق بلندمدت برای آینده شهر برنامه‌ریزی خواهند کرد.

رئیس شورای شهرستان نیشابور با اشاره به مشکل ترافیک در نیشابور و اعتراضات مردم بیان داشت: تا پیش از این کمیته ترافیک شهر نیشابور با فاصله ۲ ماهه جلسات خود را برگزار می‌کرد و عملاً می‌بینیم که مشکلات کماکان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: از این به بعد هر هفته و به‌صورت مداوم و مستمر جلسات شورای ترافیک در قالب کمیته ترافیک برگزار خواهد شد و مصوبات به‌صورت دقیق پیگیری خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، زیبایی شهری نیشابور دچار تنش شدید شده است و طی چهار سال گذشته مورد غفلت واقع شده است و با هدف بازگشت به طرح‌های بومی، ستاد زیباسازی شهر راه‌اندازی خواهد شد تا گام‌به‌گام مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.

 وی تأکید کرد: یکی از دیگر مشکلات این بخش، عدم وجود آیین‌نامه و شیوه‌های زیباسازی شهر هست که به‌زودی تهیه و ابلاغ خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به مصادیق این موضوع تصریح کرد: تابلوها بدون استاندارها و به‌صورت دلبخواه در همه شهر نصب‌شده است و چهره شهر را نازیبا کرده است.

وی اظهار داشت: این ستاد قابلیت نظارت و برخورد قانونی ما متخلفان این حوزه را خواهد داشت و مسئولیت تعیین استانداردها برای مسائل آتی را بر عهده خواهد گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: کمیته مناسب‌سازی مخصوص معلولین و توانیابان نیز که تا پیش از این با فاصله سه ماه برگزار می‌شد و به دلیل عدم وجود متولی، خروجی مناسبی نداشت به‌صورت هدفمند و با مسئولیت شهرداری اجرا می‌شود.

کراری تصریح کرد: در اولین گام یک منطقه به‌صورت پایلوت انتخاب و اجرا خواهد شد و این گام اول است و امیدواریم طی ۴ سال شهر را برای توانیابان بهبود ببخشیم.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به تکثر این ایراد در برخی ارگان‌های دولتی گفت: با اولین بررسی مشخص شد اداره ثبت اسناد و املاک نیشابور مناسب افراد توان یاب نیست و باید به‌سرعت وضعیت خود را اصلاح کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور ادامه داد: کمیته حفاری‌ها را نیز به‌زودی باهدف کاهش نارضایتی‌های مردم ایجاد خواهیم کرد تا با نظارت دقیق مشکلاتی از قبیل نشست‌های پس از آسفالت حل شود.

وی تأکید کرد: عدم استانداردسازی در نحوه پر کردن چاله‌ها باعث شده چهره شهر نازیبا شود و چون جلو چشم مردم است نارضایتی ایجاد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان نیشابور با اشاره به اهمیت ساخت‌وساز با توجه به شرایط ویژه نیشابور بیان داشت: نیشابور روی گسل‌های فعال قرار دارد و آیین‌نامه ۲۸۰۰ نیشابور بر روی پهنه با خطر بسیار زیاد هست و در نتیجه ساخت‌وسازها باید با دقت بیشتری ساخته شود و علت تأکید بر ساختمان‌سازی بتنی در نیشابور این است که این شهر بر روی گسل هست.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به حاشیه‌نشینی در نیشابور خاطر نشان کرد: ۶۰ هزار نفر در حاشیه شهر نیشابور در خانه‌هایی که فاقد مجوز از نظام مهندسی هستند درحال زندگی بوده و معلوم نیست با این وضعیت غیر استاندارد منازل‌شان چه فاجعی در آینده رخ بدهد.

کراری بیان داشت: نیشابور در تاریخ چهار زلزله بالای هفت ریشتر داشته است و این احتمال تکرار را زیاد می‌کند و ما باید هر لحظه باید آماده باشیم.

وی اظهار داشت: اگر زلزله فرا برسد چه امکاناتی داریم که مردممان را از زیر آوار بیرون ببریم.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، شهرسازی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر نیشابور با اشاره به اهمیت فرودگاه در این زمان خاص بیان داشت: اینجا هست که اگر فرودگاه داشته باشیم در این لحظات به درد ما می‌خورد، فرودگاه کوچکی که هواپیمای C130 بتواند بنشیند تا بتوانیم جان مردم را نجات دهیم.

وی با اشاره به وظیفه شورای اسلامی و شهرداری نیشابور در ساخت فرودگاه تأکید کرد: در مرحله دوم باید دید شهرداری در بحث فرودگاه چه‌کاره هستیم. در سال ۹۶ مصوب شد هیچ فرودگاهی در حریم شهر نباید ساخته شود و نتیجتاً قدرت و اختیارات ما در حریم شهر هست.

رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور در پایان تصریح کرد: موضوع ساخت فرودگاه را در شورای شهرستان پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما