شناسهٔ خبر: 49715510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛

کوهپیمایی اساتید و کارمندان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد

معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کردستان در برنامه ورزشی .فرهنگی گفت:دفاع مقدس و رشادت مردان و زنان در جنگ تحمیلی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام اسفندی با اشاره به فرموده امیر المومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه خطبه ۲۷ گفت:إنَّ الجِهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخاصَّةِ أولیائِهِ.پس از حمد خدا، جهاد دری است از درهای بهشت، که خداوند آن را به روی اولیاء خاصّ خود گشوده است.

وی در ادامه افزود:واژه قتال به معنای کشتن و کشته شدن در راه خدا است.همچنین واژه جهاد به معنای بذل جهد و تلاش و کوشش در راه خدا است.پس با توجه به معنای این دو کلمه مشخص می‌شود که معنای جهاد بسیار وسیع و گسترده‌ از قتال است.وشامل قتال هم می‌شود ازاین رو هر نوع مجاهدت و تلاش در راه رشد علمی و اقتصادی و نظامی و توسعه عدالت در جامعه شامل جهاد است.

وی در ادامه این مطلب افزود: خداوند راه جهاد را برای تمام اولیای خویش گشوده است. و اگر هرکسی در هر جایگاهی با نظر به خداوند کارهای خویش را انجام بدهد و توجه حواشی نداشته باشد تجارت پر سودی با خداوند انجام داده است.

اسفندی اظهار کرد:ویژگی ممتاز شهدا این بود که با خدا با معامله کردند و آنچه که برای معامله  آورده بودند جان و هستی خویش بود پس در مقابل خداوند چه چیزی باید به آنها بدهد؟ و این بهترین معامله عاشقانه ای است که یک نفر در تمام زندگی خویش می‌تواند انجام دهد و به سعادت ابدی نایل گردد.


در ادامه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اشاره به مجاهدت رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی و مقایسه آن با شرایط کنونی گفت:دفاع همچنان باقی است.و نمونه آن فعالیت  مدافعان سلامت همچون شهدا و رزمندگان، با آگاهی و شهامت قدم  در راهی گذاشتند که شاید جان شان را از دست بدهند ولی می‌دانند که جامعه را نجات خواهند داد.

دکتر محمد باقر خادم عرفان تصریح کرد:به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار می شود که شامل مسابقات تیراندازی،عطرافشانی گلزار شهدا می شود.

وی در ادامه افزود:فعالیت کادر درمان در زمان شیوع ویروس کرونا مانند فعالیت سربازان در جبهه جنگ تحمیلی در ۸ سال دفاع مقدس است و این فعالیت کادر درمان در جبهه مبارزه با کووید ۱۹ قابل ستودنی است.


   

گفتنی است با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان و اداره تربیت بدنی ، امروز چهارشنبه  ۳۱شهریور ۱۴۰۰ برنامه کوه پیمایی در تپه های اطراف دانشگاه برگزار شد.

نظر شما