شناسهٔ خبر: 49715334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

صاحب‌خبر -

اگر به دنبال استخراج ETH هستید، در اینجا بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های دارای کارت گرافیک Nvidia و AMD را به شما معرفی می‌کنیم.

به دنبال افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین، استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین و اتریوم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. معمولاً هر وقت بیت کوین بازار صعودی به خود می‌گیرد، روی دیگر ارزهای دیجیتال نیز تأثیرگذار است و باعث بالا رفتن ارزش آن‌ها می‌شود.

اکثر مردم از این وضعیت استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند با استخراج اتریوم سرمایه‌گذاری کوتاه مدت سودآوری را تجربه کنند. استفاده از کارت گرافیک کامپیوتر، یکی از ساده‌ترین راه‌های استخراج این رمز ارز است. اما اگر سخت افزار لازم برای این کار را داشته باشید، برای ماینینگ به یک نرم افزار خوب هم نیاز دارید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD را به شما معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم

۱. نرم افزار NBMiner

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

اگر از کارت گرافیک Nvidia LHR استفاده می‌کنید، NBMiner در حال حاضر محبوب‌ترین گزینه در بین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم است. این کارت‌های گرافیک نرخ هش را به نصف کاهش داده‌اند تا ماینرها را از خود دور کنند. با این حال NBMiner اخیراً آپدیتی را ارائه کرده که می‌تواند تا ۷۰ درصد عملکرد استخراج در این کارت‌های گرافیک با هش ریت پایین را تقویت کند. این به‌روزرسانی لزوماً عملکرد سیستم شما را افزایش نمی‌دهد، اما به شما اجازه می‌دهد از حالت LHR نیز استفاده کنید و در عین حال هش ریت مناسبی را هم دریافت کنید.

به عنوان مثال یک کارت گرافیک ۳۰۶۰ Ti LHR به شما اجازه می‌دهد روی نرم افزار NBMiner به نرخ هش ۳۰ مگاهرتز بر ثانیه برسید. در حالی که حالت جدید LHR به شما امکان دستیابی به نرخ هش ۴۰ مگاهرتز بر ثانیه را می‌دهد. به لطف این آپدیت جدید تا ۳۵ درصد عملکرد این مدل و تا ۷۰ درصد عملکرد کارت گرافیک ۳۰۶۰ Ti غیر LHR افزایش پیدا خواهد کرد.

شما می‌توانید این نرم افزار را روی ویندوز و لینوکس نصب کنید و بدون مشکل سازگاری از آن استفاده کنید. خوشبختانه این نرم افزار هم از کارت‌های گرافیک Nvidia و هم AMD پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اتریوم، شما می‌توانید از این نرم افزار برای استخراج ۹ رمزارز دیگر از جمله RVR ،GRIN ،BEAM ،CFX ،ZIL ،ERGO ،AE و SERO نیز استفاده کنید. بنابراین حتی زمانی که ارزش اتریوم کم شود، شما همچنان می‌توانید از استخراج دیگر رمزارزها کسب درآمد کنید.

دانلود NBMiner برای ویندوز و لینوکس

———

۲. نرم افزار T-Rex Miner

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

گزینه بعدی در فهرست بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم یکی از سریع‌ترین استخراج کنندگانی است که می‌توانید روی دستگاه‌های Nvidia نصب کنید. اگر از بهترین کارت‌های گرافیک استفاده می‌کنید و به دنبال نرخ هش بالایی هستید، این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد تا آخرین قطره توان استخراج کارت گرافیک خود از آن کار بکشید. این برنامه همچنین کمترین میزان استخراج رد شده (Reject Rate) را نیز ارائه می‌کند که کمتر از ۱ درصد است.

برای استفاده از نرم افزار T-Rex Miner و استخراج ارز دیجیتال ETH شما به کارت‌های گرافیک Nvidia Maxwell یا مدل‌های جدیدتر نیاز دارید. این نرم افزار همچنین از الگوریتم‌های مختلفی از جمله Octopus ،Kawpow ،MTP ،Autolykos 2 و … نیز پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد به جز اتریوم، بتوانید رمزارزهای دیگری را نیز استخراج کنید.  فراموش نکنید که نرخ هش دریافتی شما کاملاً به استخر ماینینگ مورد استفاده شما مرتبط است.

معمولاً توسعه‌دهندگان به‌روزرسانی‌هایی را برای این نرم افزار ماینینگ منتشر می‌کنند؛ بنابراین جای هیچ نگرانی در مورد امنیت سیستم شما نیست. به‌روزرسانی اخیر این نرم افزار نیز دمای اتصال حافظه را به کنسول اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد دمای دقیق کارت‌های گرافیک سری RTX 30 با حافظه حقیقی GDDR6X را مشاهده کنند.

دانلود T-Rex Miner برای ویندوز و لینوکس

———

۳. نرم افزار PhoenixMiner

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

PhoneixMiner یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم در بازار است، ولی ما به خاطر نرخ استخراج رد شده بیشتر آن را پایین‌تر از T-Rex قرار دادیم. در بسیاری از موارد بسته به مدل کارت گرافیک خود می‌توانید ۱ تا ۲ مگاهرتز هش ریت بیشتری نسبت به نرم افزار T-Rex دریافت کنید، اما نرخ استخراج رد شده به ۲ درصد یا حتی بیشتر از آن می‌رسد که ممکن است باعث دلسرد شدن برخی از کاربران شود.

اما خبر خوب اینکه نرم افزار PhoenixMiner از هر دو کارت گرافیک AMD و Nvidia پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر به دنبال سریع ترین نرم افزار ماینینگ ارز دیجیتال برای سیستم مجهز به کارت گرافیک AMD هستید، این نرم افزار بهترین گزینه برای شماست. این برنامه همچنین در ریگ‌های ماینینگی با ترکیب دو کارت گرافیک AMD و Nvidia نیز به خوبی کار می‌کند.

بهترین نکته در مورد این نرم افزار، هزینه توسعه‌دهنده (dev fee) بسیار پایین ۰.۶۵ درصدی این نرم افزار است که در میان نرم افزارها، کمترین میزان را ارائه می‌کند. در مقایسه با این برنامه، دو نرم افزار NBMiner و T-Rex Miner برای الگوریتم Ethash استفاده شده برای استخراج اتریوم، هزینه توسعه دهنده ۱ درصدی دارند.

دانلود PhoenixMiner برای ویندوز و لینوکس

———

۴. نرم افزار TeamRedMiner

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

این نرم افزار ماینر به صورت انحصاری برای کارت‌های گرافیک AMD توسعه پیدا کرده است. بنابراین اگر عضو کاربران AMD هستید، این یکی از بهترین نرم افزارهای ماینینگی است که می‌توانید همین حالا روی سیستم خود نصب کنید و اتریوم استخراج کنید. هزینه توسعه‌دهنده برای الگوریتم Ethash کاملاً به کارت گرافیک مورد استفاده شما بستگی دارد. به عنوان مثال این نرخ روی کارت‌های گرافیک Polaris روی ۰.۷۵ درصد تنظیم شده، در حالی که با اکثر کارت‌های گرافیک نرخ ۱ درصدی را ارائه می‌کند.

TeamRedMiner شاید به اندازه PhoenixMiner سریع نباشد، اما در روی مثبت قضیه نرخ استخراج رد شده کمتری دارد. شما می‌توانید این نرم افزار را بدون مشکل روی کامپیوترهای ویندوزی و لینوکسی خود نصب کنید. ضمن اینکه قادر به نصب آن روی ریگ ماینینگ ترکیبی با چند کارت گرافیک AMD نیز هستید.

از دیگر الگوریتم‌هایی که توسط این نرم افزار پشتیبانی می‌شود می‌توان به KawPow ،Verthash ،Autolykos2 و Nimiq اشاره کرد. به عنوان مثال شما با استفاده از الگوریتم KawPow می‌توانید یک رمزارز دیگر به نام ریون کوین (Ravencoin) با نماد RVN را هم استخراج کنید. آخرین نرخ ریون کوین را از اینجا ببینید.

دانلود TeamRedMiner برای ویندوز و لینوکس

———

۵. نرم افزار GMiner

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

اگر یک ماینر در لیست بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم وجود داشته باشد که بتواند با PhoenixMiner در زمینه هزینه‌ها و کارمزدها رقابت کند، آن GMiner است. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار با هزینه توسعه‌دهنده ۰.۶۵ درصدی اتریوم استخراج کنید که در حال حاضر یکی از کمترین نرخ‌ها است. این نرم افزار با کارت‌های گرافیک Nvidia و AMD کار می‌کند و با ریگ‌های ماینینگ ترکیبی نیز به خوبی جواب می‌دهد.

در حالی که T-Rex و PhoenixMiner در سرعت بی‌نظیر هستند، اما GMiner در پایداری زبان‌زد است. علی‌رغم پشتیبانی از الگوریتم پرطرفدار Ethash برای استخراج اتریوم، این ماینر از الگوریتم‌های ProgPoW ،KawPow ،Equihash ،CuckooCycle و ZHash هم پشتیبانی می‌کند.

دانلود GMiner برای ویندوز و لینوکس

———

۶. نرم افزار LolMiner

بهترین نرم افزارهای ماینینگ اتریوم برای سیستم‌های Nvidia و AMD

در نهایت، آخرین نرم افزار این لیست LolMiner نام دارد که یک نرم افزار طراحی شده با هدف ماینینگ توسط کارت‌های گرافیک AMD است. البته که اکثر کارت‌های گرافیک برند انویدیا نیز با این نرم افزار سازگار هستند، اما سرعت ماینینگ و پایداری آن کاملاً به مدل کارت گرافیکی که دارید بستگی دارد.

توسعه‌دهندگان LolMiner با ارائه به‌روزرسانی‌های متعدد، پشتیبانی خوبی از نرم افزار خود دارند. اخیراً آن‌ها موفق به آزاد کردن هش ریت برای کارت گرافیکی Nvidia RTX 3060 شده‌اند که استخراج را به ۷۵ درصد توان می‌رساند. این نرم افزار همچنین گزینه خوبی برای کسانی است که از ریگ‌های مانینیگ با کارت‌های گرافیک ترکیبی AMD و Nvidia استفاده می‌کنند.

دانلود LolMiner برای ویندوز و لینوکس

سخن پایانی

توسعه‌دهندگان دائم در حال به‌روزرسانی نرم افزار ماینینگ خود هستند و از این رو، ممکن است هر از چند گاهی این فهرست با تغییر مواجه شود. در حال حاضر T-Rex و PhoenixMiner سریع‌ترین گزینه‌های موجود هستند، اما ممکن است طی هفته‌های آتی نرم افزار جدیدی جایگزین آن شود.

نظر شما