شناسهٔ خبر: 49715102 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

بیش از پنج هزار بسته معیشتی و آموزشی در کردستان توزیع شد

سنندج‌ - ایرنا - بیش از پنج هزار بسته معیشتی و آموزشی شامل چهار هزار و ۱۷۵ بسته معیشتی و یک هزار و ۳۰۰ بسته آموزشی همزمان با هفته دفاع مقدس در کردستان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیین توزیع این بسته‌های معیشتی روز چهارشنبه با حضور استاندار کردستان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در قالب طرح کمک‌های مومنانه در سالن ورزشی سپاه برگزار شد.

استاندار کردستان در این آیین اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا برخی از مشاغل حتی تعطیل شد و برخی از خانواده‌ها از درآمد حداقلی هم محروم شدند و رخداد کمک های مومنانه که به خانواده‌های کم درآمد، جای تقدیر دارد.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه کمک‌های مهمی در این مدت صورت گرفته و کار بزرگی بوده است اضافه کرد: بسیاری از خیرین به صورت گمنام وارد شده و در این زمینه کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه در کردستان صمیمیتی وجود دارد که بیشتر خود را بروز داده است ادامه داد: در روزهای اول شیوه کرونا،‌مشکلات و کمبودهای زیادی بود اما امروز همه کمبودها رفع شده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم در این آیین گفت: تاکنون۱۸۰ میلیارد تومان بسته‌های مختلف کمک‌های مومنانه در چند مرحله تهیه و توزیع شده است.

سردار سیدصادق حسینی افزود: در راستای طرح شهید سلیمانی فعالیت‌هایی همچون بیماریابی، قرنطینه و هدایت و کمک به مبتلایان و درمان آنها هم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم ۱۰۰ درصد جامعه هدف از واکسن بهره‌مند شوند یادآور شد: ۲۴ مرکز مشترک و تجمیعی واکسیناسیون در استان شروع به کار کرده است و تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

سردار حسینی اضافه کرد: در این مرحله نیز پنج هزار و ۴۷۵ بسته معیشتی و آموزشی، ۱۱۷ دستگاه کپسول اکسیژن و ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش سه میلیارد و ۵۵ میلیون تومان که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و تا ۶ مهر ادامه دارد.

نظر شما