شناسهٔ خبر: 49714989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان همدان: امروز محتاج توجه به اخلاق در وجود مسئولان هستیم

گروه استان‌ها ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان "امروز محتاج توجه به اخلاق در وجود مسئولان هستیم" گفت: حرکت روبه‌جلوی کشور نیازمند حضور مدیران شجاع در عرصه اقتصادی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تجدید عهد و پیمان نیروهای مسلح استان همدان با ولایت، با بیان "امروز نیازمند بازشناسی و بازخوانی عوامل موفقیت در دوران دفاع مقدس هستیم" اظهار داشت: ایام هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای بررسی عوامل پیروزی ملت ایران در نبرد با دشمن و این‌که چطور ملتی با وجود همه موانع و مشکلات توانست در میدان نبرد با مستکبران پیروز شود است.

وی با ابراز اینکه "بازخوانی اتفاقات دوران دفاع مقدس نه به‌عنوان یک جریان تاریخی که به‌جهت استمرار حرکتی است که از دیروز آغاز شده است، ضرورت دارد"، گفت: از مهمترین عوامل پیروزی ملت در دوران دفاع مقدس، اعتماد و اتکا به پروردگار عالم و وجود این تفکر بین همه مجاهدان و رزمندگان بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه "رزمندگان و ایثارگران ما معتقد به خدایی بودند که فرعون را در نیل غرق کرد"، عنوان کرد: ملت ایران با تمام وجود اعتقاد داشت که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این ناشی از اعتماد به خدایی بود که آتش را بر ابراهیم گلستان کرد و پروردگاری که در برابر او ترس از کدخدا و ابرقدرت‌ها مطرح نبود.

وی با یادآوری پیروزی لشکر اسلام در جنگ بدر مطرح کرد: در جنگ بدر ملائکه به‌عنوان امدادهای غیبی به کمک لشکر اسلام آمدند، اما همین لشکر در جنگ احد به‌دلیل آن که اعتقادات مردم تغییر کرده بود، شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه "اگر امروز به‌دنبال موفقیت هستیم باید همان نگاهی که در دوران دفاع مقدس در کشور حاکم بود در عرصه سیاست حاکم باشد"، اضافه کرد: در دفاع مقدس، فرمانده و سرباز مطرح نبود، چرا که همه در یک ردیف حضور داشتند و کسی برای منافع شخصی و رسیدن به مقام نمی‌جنگید، بلکه جنگ برای رضای خدا بود.

وی افزود: در عرصه تسلیحات نظامی از آنجایی که اتکا و اعتماد ما به خدا و جوانان این مرز و بوم بود، امروز شاهد هستیم که دشمن حتی جرئت فکر کردن برای حمله به کشور را ندارد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه شجاعت از دیگر عوامل موفقیت ملت ایران در نبرد با دشمن بود، مطرح کرد: حرکت روبه‌جلوی کشور و موفقیت در عرصه اقتصادی در گروی حضور مدیران شجاعی است که توانایی تصمیم‌های بزرگ اقتصادی داشته باشند و ترسی از انجام آن و تصمیم‌گیری‌ها نداشته باشند.

وی با بیان اینکه صبر و مقاومت اجتماعی از مسائل مهمی است که در قرآن نیز از آن به‌عنوان دلایل پیروزی ملت‌ها یاد شده است، خاطرنشان کرد: توجه به صبر و کنار ولیّ جامعه ماندن، علت اصلی پیروزی سپاه اسلام در جنگ احزاب بود، بنابراین اگر امروز نیز ملت در صحنه‌ها مقاومت کنند و البته مسئولان نیز همراهی داشته باشند، شاهد افزایش اقتدار کشور خواهیم بود.

امام جمعه همدان مهم‌ترین نیاز کشور را حاکم شدن فرهنگ و نگاه شهدا در جامعه دانست و گفت: امروز محتاج آن هستیم که توجه به اخلاق در وجود مسئولان تجلی پیدا کند و مسئولی را مشاهده نکنیم که به‌دنبال منافع شخصی و پست بالاتر باشد.

انتهای پیام/741/ح+

نظر شما