شناسهٔ خبر: 49713945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش:

مدارس آران و بیدگل آماده پذیرایی از ۲۰ هزار دانش‌آموز است

کاشان - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: ۱۳۵ مدرسه دولتی و ۳۵ مدرسه غیردولتی با نزدیک به یک‌هزار و ۷۰۰ معلم آماده پذیرش حدود ۲۰ هزار دانش آموز این شهرستان در سال تحصیلی جدید است.

صاحب‌خبر -

محمد معدندار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ورود نزدیک به ۲ هزار دانش‌آموز کلاس اول با شروع سال تحصیلی جدید در آران و بیدگل افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ کلاسی در این شهرستان بدون معلم نخواهد بود.

آموزش‌های حضوری و مجازی 

وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی جدید، آموزش در مدارس به صورت تلفیقی حضوری و مجازی خواهد بود که تصمیم در مورد چگونگی حضوری بودن بر عهده شورای مدرسه است که اطلاع‌رسانی لازم به دانش آموزان صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل اظهار داشت: با توجه به روند خوب واکسیناسیون فرهنگیان در این شهرستان و آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان، بازگشایی مدارس با شروع سال تحصیلی از روز شنبه به صورت ترکیبی آغاز و به مرور آموزش‌ها حضوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنگ ‌مهر و مقاومت امسال در روز شنبه سوم مهر ماه به صورت نمادین در یکی از مدارس آران و بیدگل به صدا در می‌آید، اضافه کرد: شعار امسال، ارتباط کارآمد، یادگیری مستمر و توانمندسازی دانش‌آموزان زیربنای تولید خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: مشکل کمبود معلم در مدرسه‌های این شهرستان با بازگشایی مدارس رفع شده است، به طوری که ۳۴ معلم جدید در قالب دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش آران و بیدگل اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به روند بازنشستگی زیاد معلمان در آران و بیدگل افزود: ۲۰۰ فرهنگی تا اول مهر امسال بازنشسته می‌شوند که با برنامه‌ریزی نزدیک به ۴۰ معلم بازنشسته به فعالیت خود ادامه خواهند داد و سایر کمبودها با نیروهای حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سرباز معلم و نیروهای خرید خدماتی مرتفع خواهد شد.

معدندار تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون شمار زیادی از فرهنگیان و دانش‌آموزان به کرونا مبتلا شدند و برخی از فرهنگیان بازنشسته هم به همین دلیل جان باختند.

به گفته وی، بر پایه بررسی‌های انجام شده، فعالیت معلمان آران و بیدگل در دوره کرونا رضایت بخش بوده، اما هیچ نوع آموزشی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش آران و بیدگل گفت: با تدابیر انجام شده در پنج سال گذشته، مدرسه‌های ۲ شیفته این شهرستان از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافت و اکنون ۱۰ مدرسه ۲ نوبته فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد: با بهره‌برداری از مدرسه‌های در حال ساخت تا ۲ سال آینده، آران و بیدگل دیگر مدرسه ۲ نوبته نخواهد داشت.

شهرستان افزون بر ۱۰۳ هزار نفری آران‌ و بیدگل در ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما