شناسهٔ خبر: 49713109 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم در خراسان رضوی

رکنا: مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم ساکن در خراسان رضوی از امروز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان بر اساس دستورالعمل‌های وزارتی آغاز خواهد شد و دانش‌آموزان ۱۷ ساله می‌توانند برای دریافت واکسن سینوفارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او افزود: در خصوص بازگشایی مدارس طی جلسه‌ای که با مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی داشتیم و براساس اعلام وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه رسیدیم که برگزاری کلاس‌های حضوری منوط به انجام واکسیناسیون باشد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید بر اساس اطلاعات جمعیتی آموزشگاهی ۹۴۶ هزار و ۶۵ نفر هستند، ادامه داد: ۵۵۷ هزار و ۵۲۳ نفر در مقطع ابتدایی (پایه‌های اول تا ششم)، ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه اول (پایه‌های هفتم تا نهم) و ۲۲۸ هزار و ۵۷ نفر در مقطع متوسطه دوم (پایه‌های دهم تا دوازدهم) هستند و در گام نخست تزریق واکسن دانش‌آموزان پایه دوزادهم و متولدان اول مهر ۱۳۸۲ تا اول مهر ۱۳۸۳ انجام می‌شود که تعداد آنان ۷۰ هزار و ۶۲۱ نفر است.

احمدیان در رابطه با واکسیناسیون فرهنگیان هم بیان کرد: از عید سعید غدیرخم بحث واکسیناسیون این گروه هدف نیز آغاز شده و تاکنون ۴۷ هزار و ۳۰۶ نفر نوبت اول و ۲۱ هزار و ۳۵ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و تا این لحظه ۶۸ هزار و ۳۴۱ دُز واکسن کرونا به معلمان تزریق شده است.

او تصریح کرد: برنامه بازگشایی مدارس براساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مدارس دولتی و غیردولتی و اجرای موارد خواسته شده در دستورالعمل و تصمیمات لازم در بازگشایی به هنگام مدارس و تدوین برنامه بازگشایی پیشنهادی حوزه آموزش و پرورش خواهد بود.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فیلم لحظه بازداشت عاملان سلاخی الاغ و اسب برای فروش در تهران/ این فیلم لرزه به تن می اندازد

    فیلم لحظه بازداشت عاملان سلاخی الاغ و اسب برای فروش در تهران/ این فیلم لرزه به تن می اندازد

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما