شناسهٔ خبر: 49710477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان:

سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان در سه بخش برگزار می شود/ ٢۵ مهر آخرین مهلت ارسال آثار

مصدق از برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان در سه بخش اصلی صحنه ای، تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه ها و کارگاه های تئاتر و تک گویی مردان و زنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «فرشید مصدق» صبح امروز (چهارشنبه ٣١ شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره تئاتر استانی به عنوان با سابقه ترین و مهمترین رویداد تئاتری استان ها در سال های اخیر جایگاه مهمی برای رشد و توسعه تئاتر با توجه به شاخصه های جشنواره بر تداوم و تثبیت این جایگاه، ارتقاء تولیدات سالانه هنرمندان تئاتر استان و همگرایی بیش از پیش آن تاکید دارد.

 

دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر گلستان افزود: این جشنواره در سه بخش اصلی صحنه ای، تئاتر کوتاه ویژه آموزشگاه ها و کارگاه های تئاتر و تک گویی مردان و زنان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: اولویت پذیرش آثار توسط هیئت انتخاب جشنواره، با نمایش هایی است که به موضوعات و مسائل منطقه و استان با چشم انداز جهانی بپردازند.

 

مصدق در خصوص شیوه برگزاری این جشنواره، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شرایط ویروس کرونا، برگزاری جشنواره به دو شیوه است، شیوه اول با حضور تماشاگر به صورت زنده در صورت موافقت ستاد استانی مقابله با کرونا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و شیوه دوم اجرا برای داوران بدون حضور تماشاگر و پخش از سامانه های مجازی برگزار می شود.

 

وی در خصوص شرایط حضور در بخش تئاتر کوتاه آموزشگاه ها، گفت: این بخش صرفا به آثار و نمایش های ایرانی اختصاص دارد و اثر نباید در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشد.

 

مصدق گفت: برگزیدگان بخش صحنه ای به جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه می یابند.

 

وی، آخرین مهلت ارسال آثار را ٢۵ مهرماه اعلام کرد و گفت: ٣٠ مهر آثار منتخب از سوی دبیرخانه اعلام می شود و جشنواره  ٨ تا ١٠ آبان برگزار می شود.

 

پایان پیام/83

نظر شما