شناسهٔ خبر: 49707349 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه قهجاورستان:

دیدگاه سکولار برخی مسئولان مانع رسیدگی به امور مردم است

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به جایگاه نماز جمعه برای حل مشکلات مردم گفت: دیدگاه سکولار برخی مسئولین مانع حل مشکلات مردم و رسیدگی به امور آنها است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجید قاسمی دستجردی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد الگوی تعامل دولت مردمی با مردم از ساختار نماز جمعه گفت: امام رضا (ع) می‌فرمایند؛ «نمازجمعه حلقه واسط بین امت و امام است» از آنجا که امام جمعه منصوب به حکم امام امت است، بر همین اساس نهاد نماز جمعه رابط بین امت و امام خواهد بود. دولت اسلامی باید از این ظرفیت بهره بگیرد. دولت مردان باید جایگاه نماز جمعه در حکومت و دولت اسلامی را  بیش از پیش بشناسند، فقط به دید یک نماز صرف و  یک آیین عبادی به آن نگاه نکنند.

 

امام جمعه قهجاورستان گفت: در گذشته برخی مواقع مسئولین به ما می‌گفتند چرا دخالت می‌کنید؟! مشکلات مردم را که مطرح می‌کردیم تاب نمی‌آوردند و می‌گفتند شما کارتان فرهنگی است چکار آب و برق و جاده و... دارید؟. این دیدگاه سکولار مانع رسیدگی به امورات مردم شده بود.

 

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای تعامل با مردم حضور مستمر مسئولین و دولت مردان در نماز جمعه است. ‌آقای رئیس جمهور می‌تواند تکلیف کند بر کابینه از وزرا و مدیران گرفته تا استاندار و فرماندار که در نماز جمعه حضور مستمر داشته باشند. در مسجد کوفه محلی هست به نام دکۀ القضاء که محل قضاوت امیرالمؤمنین بوده است. بدین معنا که اگر به دلیل گسترش فعالیت‌ها، تمام امور قرار نیست در نماز جمعه حل شود ولی جایگاه آن شناخته شده و از این ظرفیت استفاده شود.

 

وی افزود: ائمه جمعه به عنوان نمایندگان حاکمیت در صحنه حضور دارند. مردم می‌آیند مشکلات خود را مطرح می‌کنند و متقابلا امام جمعه هم سخنگوی مردم در برابر مسئولین است. ائمه جمعه زبان محرومان‌اند. باید به سمتی حرکت کنیم که مردم اگر در طول هفته نتوانستند مشکل خود را با مسئولی حل کنند پیش امام جمعه آمده و از او کمک بخواهند.

 

حجت الاسلام قاسمی دستجردی گفت: باید جایگاه و اهمیت نماز جمعه برای مردم تبیین شود تا نگاه مردم به نماز جمعه و نهاد امامت جمعه نگاه مناسبی باشد.

پایان پیام/34

نظر شما