شناسهٔ خبر: 49706980 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ویژه برنامه های رادیو به مناسبت هفته دفاع مقدس

شبکه‌های رادیویی با ۸۳۱ برنامه، ۱۵۷ عنوان و به مدت ۳۴۶ ساعت و ۴۴دقیقه به موضوع دفاع مقدس می پردازند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از معاونت صدا، به منظور پاسداشت ارزشهای حماسه دفاع مقدس برنامه های ویژه ای را تدارک دیده اند و در مجموع با ۸۳۱ برنامه، ۱۵۷ عنوان و به مدت ۳۴۶ ساعت و ۴۴دقیقه به موضوع دفاع مقدس می پردازند که از این میزان برنامه، ۱۶۶ برنامه در قالب ۳۱عنوان و به مدت ۱۰۶ ساعت و ۰۵دقیقه به صورت ویژه، ۲۹۲ برنامه در قالب ۵۸ عنوان و به مدت ۱۴۵ساعت و ۱ دقیقه به صورت منعطف (بیشتر از ۷۰ درصد)، ۲۱۳ برنامه در قالب ۴۴ عنوان و به مدت ۴۲ ساعت و ۵۸ دقیقه به صورت پرداخت به موضوع (کمتر از ۷۰ درصد) و ۱۶۰ برنامه در قالب ۲۴عنوان و به مدت ۵۲ساعت و ۴۰ دقیقه به صورت تأمینی خواهد بود. 
رادیو اقتصاد:
رادیو اقتصاد تعداد ۴۱ برنامه را در قالب ۷ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲عنوان برنامه به صورت ویژه است.
«مشت پر» مستندی است از خاطرات سرداران جنگ با توجه به خودکفایی صنایع دفاعی امروز ایران و برنامه گفتگو محور«ما می توانیم» در ۶ برنامه به واکاوی تجربیات و آموزه های دوران هشت سال دفاع مقدس در حوزه های اقتصادی و مصاحبه با ایثارگران اقتصادی می پردازد.
رادیو ایران:
رادیو ایران تعداد ۶۰ برنامه را در قالب ۱۷ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲ عنوان برنامه به صورت ویژه است.
مجله رادیویی «پلاک هشت» در ۷ برنامه به گفتگو با فرماندهان و مدیران در خصوص معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و کارکردهای اندیشه جهادی در دوران حاضر می پردازد و در برنامه گفتار محور «نخل های استوار» در خصوص شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه (ع) صحبت می شود.
ایرانصدا:

رادیو ایرانصدا تعداد ۴۱ برنامه را در قالب ۱۹عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۴ عنوان برنامه به صورت ویژه است و در حال حاضر کتاب های گویای «تعبیر یک خواب»، شهید باقری ، آن سوی پل در دست تولید است.
کتاب گویای «اکیپ حاج هادی » روایتِ خاطرات ایثارگران جهاد و پشتیبانی ورامین و حاصل بیش از ۴۰ ساعت گفت‌وگوی جعفر کاظمی با «حاج هادی جنیدی» درباره‌‌ی همرزمان اوست که در قالب ۲۱۰ خاطره نوشته در بخش پیوست این کتاب، تصاویر و اسنادی از حاج هادی جنیدی و همرزمانش به چشم می‌خورد. 
پیام:
رادیو پیام تعداد ۱۱۹ برنامه را در قالب ۶عنوان پیش بینی کرده است که که از این میزان برنامه ۳عنوان برنامه به صورت ویژه است.
«صدا سکوت حماسه» معرفی فیلم های مرتبط با دفاع مقدس است و «عشق می نوازد» معرفی صاحب نواهای دوران دفاع مقدس.«معرفی یک شهید» نیز پایان هر بخش از رادیو آوا به همراه یک ترانه دفاع مقدس پخش میشود.
تهران:
رادیو تهران تعداد ۵۳ برنامه را در قالب ۱۴ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳عنوان برنامه به صورت ویژه است.
در مجله رادیویی«پشت صحنه» در ۳ برنامه فیلمهای دفاع مقدس معرفی و با سازندگان این فیلمها گفتگو می شود.برنامه گفتار محور«کتاب شب» در ۱۰ برنامه به بازخوانی داستان های جنگ و مستند فیچر «تهران میدان شهدا» در ۷ برنامه به گفتگو با خانواده شهدای دفاع مقدس می پردازد.
جوان:
رادیو جوان تعداد ۵۲ برنامه را در قالب ۱۳ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۲عنوان برنامه به صورت ویژه است.
مستند «شکوه حماسه» در هفت برنامه به پیشرفت های علمی و نظامی کشور در دوران دفاع مقدس می پردازد.
در مجله رادیوی «رادیوم» دستاوردهای علمی و نظامی در دوران دفاع مقدس و تکنولوژی و علوم وفنون به مناسبت هفته دفاع مقدس بررسی می شود.
سلامت:
رادیو سلامت تعداد ۳۷ برنامه را در قالب ۱۳ عنوان و به مدت ۲۰ساعت و ۱۸ دقیقه پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه۸ عنوان برنامه به مدت۱۲ ساعت به صورت ویژه است.
مجله رادیویی سربند ایثار در ۸ برنامه با همکاری و پخش همزمان از رادیو مرکز خوزستان به موضوع سلامت و پزشکی در دوران دفاع مقدس می پردازد و پزشکان و کادر درمان دفاع مقدس ، رزمندگان جوان و نوجوان دفاع مقدس نیزکه اکنون به حرفه پزشکی مشغول هستند از مهمانان برنامه هستند . 
صبا:
رادیو صبا تعداد ۳۹ برنامه را در قالب ۶ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۳ عنوان برنامه به صورت ویژه است.
برنامه گفتار محور «ریشه در خاک» در هفت برنامه با محوریت معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس و خوانش وصیت نامه شهدا و خاطرات فرماندهان جنگ روی آنتن می رودو
در برنامه گفتار محور«همرزم» نیز در هشت برنامه از یک جانباز به همراه هم رزم او دعوت می شود و با همسر جانباز نیز گفتگو می شود و خاطرات دو همرزم بیان می شود.
فرهنگ:
رادیو فرهنگ تعداد ۸۳برنامه را در قالب ۱۹ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۵ عنوان برنامه به صورت ویژه است.
مجله رادیویی «آن روزها» در هفت برنامه با فرماندهان جنگ ، نویسندگان در حوزه دفاع مقدس گفتگو می کند.
مجله رادیویی«از سنگر تا میدان» در ۶ برنامه به روایت عملیات ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت می پردازد.در مجله رادیویی«پرده سرخ» نیز در هفت برنامه سینمای دفاع مقدس بررسی می شود.برنامه گفتار محور «شب های جمعه» با محوریت شعرخوانی شاعران با موضوع دفاع مقدس، جبهه و شهیدان پخش می شود.در برنامه گفتار محور «آیین کتاب» هم در دو برنامه رونمایی از کتاب های حوزه دفاع مقدس مطرح می شود.
قرآن:
رادیو قرآن تعداد ۳۲ برنامه را در قالب ۵ عنوان و ۶برنامه تامینی ۳۰دقیقه ای
را پیش بینی کرده است.
مجله رادیویی «روایت ایثار» ویژه برنامه است که از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر با موضوع بزرگداشت دفاع مقدس راهی آنتن می شود.
گفتگو:
رادیو گفتگو تعداد۱۰۸ برنامه را در قالب ۱۵۷ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱ عنوان برنامه به صورت ویژه است.
برنامه گفتار محور«حکایت همچنان باقیست» در ۵ برنامه دستاوردهای فرهنگ دفاع مقدس در طرح شهید سلیمانی و شهید نامجو در اقصی نقاط کشور بررسی می شود.
معارف:
رادیو معارف تعداد ۸۲ برنامه را در قالب ۱۲ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۱عنوان برنامه به صورت ویژه است.
برنامه گفتگو محور«دو کوهه» روایت ارزش ها، مناسک و شعائر الهی از قبیل توکل، توسل، مراسم های سوگواری حضرت سید الشهدا و رزمندگان اسلام از زبان سرداران دفاع مقدس است که روایت می شود.
نمایش:
رادیو نمایش تعداد ۴۵برنامه را در قالب ۱۲ عنوان پیش بینی کرده است که از این میزان برنامه ۴ عنوان برنامه به صورت ویژه است.
مجله رادیویی«وطنم» در ۸ برنامه ترکیبی نمایشی به چگونگی شروع جنگ تحمیلی و خاطرات هشت سال دفاع مقدس به روایت لحظه به لحظه دفاع مقدس می‌پردازد که در هر نقطه کدام یک از سرداران و فرماندهان جنگ به شهادت رسیدند و یا نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بوده است.
مستند «روایت یک حماسه» در هفت برنامه به ارائه ی مستندات و اطلاعات از روند ساخته شدنِ بهترین فیلم های مستند اخیر با موضوع دفاع مقدس و جنگ ایران و عراق می پردازد.
نمایش «دشمن در خانه» نیز در ۵ برنامه با موضوع داستان‌های تک قسمتی در خصوص دفاع مقدس پخش می شود.
نمایش «دیدار در وقت اضافه» هم در ۶ برنامه براساس زندگی شهید کاظم کاظمی از بنیانگذاران اطلاعات سپاه که در سحرگاه روز دوم شهریور ماه سال ۱۳۶۴ و همزمان با شهادت مولا و جد بزرگوارش امام محمد باقر(ع)، همراه تعدادی از برادران رزمنده به درجه رفیع شهادت نایل گردید تولید شده است.
ورزش:
رادیو ورزش تعداد ۳۹برنامه را در قالب ۷عنوان پیش بینی کرده است که مستند گزارشی «چهل سردار» به صورت ویژه درمورد سرداران و فرماندهان دوران جنگ پخش می شود.
در مجله رادیویی«صبح ورزش» که در ۵ برنامه تولید شده است با ورزشکاران رزمنده گفتگو می شود و در برنامه گفتگو محور«به اضافه ورزش» در سه برنامه به موضوع ورزش در ایام دفاع مقدس می پردازد.
مجله رادیویی «خط اول» نیز به پوشش رویدادهای ورزشی در هفته دفاع مقدس می پردازد.

پایان پیام/14

نظر شما