شناسهٔ خبر: 49706252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد مركزی اربعین خبر داد:

افزایش فرودگاه‌های مربوط به اربعین از ۶ به ۱۴ فرودگاه

محمدی فر گفت: در ابتدا برای ۶ فرودگاه پیش‌بینی شده بود که پروازها انجام بگیرد، اما در حال حاضر پرواز از ایران به سمت عراق از ۱۴ فرودگاه صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو در خصوص هشدار وزیر راه به شرکت های هواپیمایی متخلف در فروش بلیط اربعین با دکتر احمد محمدی فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین به صورت تلفنی گفتگو کرد.

احمد محمدی فر با اشاره به اینکه امسال مسیر هوایی، تنها امکان و راه سفر برای زیارت اربعین توسط کشور عراق پیش‌بینی شده است، گفت: از زمانی که مشخص شد سهمیه ایران برای شرکت در مراسم اربعین فقط 60 هزار نفر است، چارچوب هایی تعیین شد تا این پروازها به نحو درستی انجام شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تصمیمات از سوی عراق دیرهنگام اتخاذ و اعلام شد، اظهار کرد: در روزهای اولیه با چالش هایی از جمله گرانی قیمت بلیط هواپیمای ایران به عراق مواجه بودیم. با سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها مکاتبه شد و با برنامه‌ریزی که صورت گرفت، بخشی از این مشکلات کاهش پیدا کرده است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از اخذ بلیط هواپیما توسط 35 هزار نفر برای زیارت اربعین خبر داد و بیان کرد: مشکلاتی که در روزهای ابتدایی وجود داشت با تلاش هایی که صورت گرفت به حداقل رسیده است، هر چند ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد اما در هر صورت شرایط نسبت به چند روز گذشته بسیار مناسب شده است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باعث شد زائرین از تسهیلات بیشتری برخوردار باشند، افزایش تعداد فرودگاه ها است. در ابتدا برای 6 فرودگاه پیش‌بینی شده بود که پروازها انجام بگیرد اما در حال حاضر پرواز از ایران به سمت عراق از 14 فرودگاه صورت می گیرد و بنابراین بسیاری از مردم از استان های خود به نجف پرواز می کنند.

محمدی تراکم زمانی درخواست بلیط برای محدوده های زمانی خاص و درخواست بلیط بازگشت در محدوده زمانی خاص را یکی از مشکلات و چالش های مربوط به زائرین اربعین دانست و اظهار کرد: بیشترین درخواست های بلیط روز 21، 22 و 23 صفر بود و به همین خاطر شاهد تراکم و ناهماهنگی بودیم که البته با تمام امکاناتی که سازمان هواپیمایی کشوری پای کار آورد این مشکلات را به حداقل رساندیم.

پایان پیام/50

نظر شما