شناسهٔ خبر: 49701145 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وحید قلیچ در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس یال و کوپال الهلال را به هم می‌زند/ عدم دعوت از لک جای تعجب دارد/ امیر ژن گلری را از احمدرضا به ارث برده است

سمیه قدیری

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس پس از حضور در تمرین تیم گفت: رفاقت و همدلی خوبی را در تیم دیدم که می‌تواند اتفاق فوق‌العاده‌ای برای پرسپولیس باشد.

صاحب‌خبر -

وحید قلیچ، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت خوب این تیم در آستانه بازی مهم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: بنده از نزدیک تمرین پرسپولیس را تماشا کردم و همه شرایط را برای موفقیت پرسپولیس مهیا دیدم. هر آنچه را در تمرین پرسپولیس دیدم از این حکایت داشت که عزم این تیم برای پیروزی برابر الهلال جزم است و به امید خدا بچه‌ها در عربستان با ارائه یک فوتبال زیبا می‌توانند الهلال را در خانه حریف شکست داده و با دست پر زمین بازی را ترک کنند.

او در ادامه افزود: جدا از بحث فنی و آمادگی جسمی و فوتبالی پرسپولیس، رفاقت و همدلی خوبی را در تیم دیدم که می تواند اتفاق فوق العاده ای برای پرسپولیس باشد. شرایط تیم از نظر روحی و روانی هم ایده آل است و این موضوع برای موفقیت پرسپولیس عامل مهمی محسوب می شود. 

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نگرانی‌هایی که در خصوص عدم حضور تیم گل‌محمدی در کورس بازی‌ها ایجاد شده تاکید کرد: از این بابت مشکلی را احساس نمی‌کنم. من دیدم بچه‌ها با چه جدیت و تلاشی در برنامه‌های تمرینی حضور دارند و در فوتبال درون تیمی هم جدیت و انگیزه بازی‌های رسمی را دارند که این موضوع می‌تواند خلا بازی‌های رسمی را پر کند، ضمن این که بازی‌های دوستانه و تدارکاتی هم برای پرسپولیسی‌ها در نظر گرفته شده و این دیدارها می‌تواند کمک بزرگی برای این تیم باشد. 

قلیچ در خصوص تقابل پرسپولیس با الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به خبرنگار برنا گفت: الهلال یکی از پرمهره‌ترین و متمول‌ترین تیم‌های آسیاست که با دغدغه‌ای به نام مشکلات مالی بیگانه است اما بچه‌های ما با کمترین امکانات و دریافتی با جان و دل و با غیرت و تعصب مثالزدنی برای پرسپولیس بازی می‌کنند. با وجود این همه تفاوت به نظرم اگر الهلال مثل دیدارش برابر استقلال روبروی پرسپولیس بازی کند، در پیروزی پرسپولیس شکی ندارم. این تیم با وجود ستاره‌های آن چنانی ضعف‌های فنی زیادی دارد و در فاز دفاعی با مشکلات زیادی روبرو است. در مقابل پرسپولیس ضمن داشتن یک گلر آماده و مدافعان قدرتمند، تیمی دارد که از خط دفاع تا حمله‌اش گلزن هستند و این موضوع می‌تواند ترس زیادی را در دل الهلالی‌ها ایجاد کند. بنده اطمینان دارم این پرسپولیس، با برد برابر الهلال یال و کوپال این تیم را می‌ریزد و ثابت می کند بهترین تیم آسیاست. 

از دروازه‌بان سال‌های دور پرسپولیس در مورد عملکرد حامد لک و شرایط شماره یک سرخ‌ها سوال کردیم که او در پاسخ به این سوال تصریح کرد: پرسپولیس در حال حاضر دروازه‌بان‌های سرحالی دارد که حامد لک بهترین آنها محسوب می‌شود. در این مسیر ضمن تلاش‌های حامد، داود فنایی نیز در شرایط خوب این روزهای لک زحمات زیادی را کشیده که شایسته تقدیر و تشکر است. اطمینان دارم لک برابر الهلال هم یکی از بهترین بازی‌ها و نمایش‌های خود را درون دروازه پرسپولیس نشان می‌دهد و می‌تواند کادر فنی تیم ملی را مجاب کند که او را به تیم دعوت کنند. بنده در تمرین پرسپولیس پیراهن لک را از او هدیه گرفتم که هدیه ارزشمندی برایم بود.

گلر باسابقه سال‌های گذشته تیم ملی با اشاره به نتایج خوب تیم ملی گفت: حضور اسکوچیچ در تیم ملی اتفاق خوبی بود که با حضور کریم باقری در کنار این مربی کروات تکمیل شد. کریم در تیم ملی هم نقشی را که در پرسپولیس دارد، به خوبی ایفا می‌کند و سهم زیادی در همدلی، رفاقت و نظم و انضباط در تیم ملی دارد. به نظرم با ادامه این روند خوب می‌توانیم به راحتی به جام جهانی قطر صعود کنیم.

قلیچ درباره وضعیت گلرهای تیم ملی گفت: همه ما بیرانوند را به عنوان شماره یک و مرد باتجربه تیم ملی قبول داریم و او ثابت کرده که مرد اول تیم ملی درون دروازه است. عابدزاده و نیازمند هم دروازه‌بانان خوبی هستند که آینده روشنی دارند. تنها ابهامی که در تیم ملی وجود دارد این است که چرا حامد لک به عنوان گلر اول و امتحان پس داده پرسپولیس نباید به تیم ملی دعوت شود؟ امیدوارم اعضای کادر فنی در مورد این موضوع بیشتر فکر کرده و تصمیم خوبی را بگیرند.

او با تمجید از عملکرد امیر عابدزاده در دسته دوم اسپانیا تاکید کرد: امیر در راه آهن شاگردم بوده و او و توانایی‌هایش را به خوبی می‌شناسم و معتقدم درخشش او در اسپانیا اتفاقی و مقطعی نیست. او ژن گلری را از احمدرضا عابدزاده به ارث برده و می‌تواند جا پای پدر بگذارد. این که او در تیم جدید خوش می‌درخشد و پرچم ما را بالا می‌برد، اتفاق خوبی است. امیدوارم در آینده نزدیک امیر را در تیمی بهتر و شناخته شده‌تر ببینیم. او توان این کار را دارد و به نظرم حالاحالاها جای پیشرفت دارد./ 5

بیشتر بخوانید:

  • شوخی های این پرسپولیسی ادامه دار است!+ فیلم
  • اگر هواداران بودند، پرسپولیس با 10 امتیاز اختلاف قهرمان می‌شد/ مدیریت سمیعی قابل تقدیر است/ لک شایستگی حضور در تیم ملی را دارد

نظر شما