شناسهٔ خبر: 49674679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایلام به شبکه ملی اطلاعات متصل شود

ایلام - ایرنا - نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شود و این طرح مهم توسعه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز دوشنبه در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: توسعه فیبرنوری در روستاهای فاقد فیبر استان بمنظور ایجاد تکنولوژی های نوین و شبکه های نسل سوم و چهارم در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایلام باشد.

وی بر لزوم ارتقای شبکه و بهبود آنتن‌دهی در روستاهایی که طبق آمار سرشماری سالیان گذشته کمتر از ۲۰ خانوار هستند، شد و افزود: مهاجرت معکوس طی سال‌های اخیر منجر شده که تعداد این خانوارها و جمعیت آنان نیز افزایش یابد.

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس تاکید کرد: نوسازی و بهسازی شبکه کابل استان با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن از مهم ترین مطالبه های مردم است که باید در اسرع وقت انجام شود.

بسطامی ادامه داد: قطعی اینترنت برخی روستاهای استان بدلیل سرقت کابل به یک معضل و مشکل جدی روستاییان تبدیل شده که خواستاریم این مشکل نیز برطرف شود.

وی اضافه کرد: بدلیل افزایش چشمگیر سرانه مرسولات پستی و همچنین خرید اینترنتی در استان، نیازمند توسعه فضای ساختمانی بخش تجزیه و مبادلات هستیم که شرکت ملی پست از استان باید در این راستا حمایت کند.

تکمیل رینگ های ارتباطی فیبرنوری شهرستان های لومار و ارکواز ملکشاهی، لزوم رفع مشکلات پرسنلی و تجهیزات و ابنیه در شعب پست بانک های استان از دیگر خواسته های نماینده ایلام از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.

نظر شما