شناسهٔ خبر: 49660772 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کانون فرهنگی فریما سقز خبر داد:

برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در سقز

سحر مرادی

مدیرکانون فرهنگی فریما سقز از برگزاری کلاس‌های خانواده و سبک زندگی اسلامی برای والدین دانش‌آموزان و قرآن آموزان و مخاطبین کانون فرهنگی فریما در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  نیما حسنی مدیرکانون فرهنگی فریما سقز در گفتگو با خبرنگار برنا  با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط این کانون فرهنگی در سقز اظهار کرد: امسال کانون فریما با تشکیل کلاس‌های قرآن برای کودکان و نوجوان و بزرگسالان از سطح مبتدی تا پیشرفته فعالیت‌های اثربخشی در حوزه قرنی انجام داده که نتیجه‌ای همچون کسب رتبه‌های برتر دانش‌آموزی در مسابقات حفظ جزء سی و کسب امتیاز برای مدارس خاص و برتر را داشته است.

وی یادآور شد: همچنین چندین نفر سالخورده که سواد علمی چندانی هم نداشته‌اند با شرکت در کلاس‌های قرآنی این کانون فرهنگی توانسته‌اند با آموزش عالی اساتید چندین مرتبه قرآن را ختم کنند.

مدیرکانون فرهنگی فریما سقز با اشاره به برگزاری کلاس‌های اختصاصی برای خردسالان و کودکان بیان کرد: دوره‌های انس با قرآن برای کودکان نیز در این کانون فرهنگی برگزار شد تا زمینه آشنایی نسل جدید با قرآن کریم و فرامین الهی نیز فراهم شود.

حسنی اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آسیب شناسی‌های اجتماعی برای نوجوانان و جوانان، برگزاری کلاس‌های خانواده و سبک زندگی اسلامی برای والدین دانش‌آموزان و قرآن آموزان، تشکیل یک گروه خیریه(گروه خیریه مهر) توسط اساتید و کارکنان مجموعه برای جمع آوری کمک‌های ماهیانه به نیازمندان و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان کم بضاعت و بی بضاعت توسط کانون و برگزاری کلاس‌های رایگان برای آنها این افراد از دیگر اقدامات کانون فرهنگی فریما در سقز بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایام کرونا گفت: در این ایام کرونا و لزوم بر آموزش مجازی کمک‌هایی از جمله خرید گوشی هوشمند و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم توان و ناتوان از لحاظ مالی جمع‌آوری و وسایلی برای این قبیل دانش‌آموزان مهیا شده است تا از آموزش مجازی به خوبی بهره‌مند شوند.

مدیرکانون فرهنگی فریما سقز تصریح کرد: جمع‌آوری کمک هزینه‌های خرید در اعیاد مختلف از جمله عید سعید فطر برای کمک به نیازمندان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و برگزاری گردهمایی و نشست‌ها و نمایش فیلم کوتاه به مناسبت‌هایی خاص همچون سالروز آزادسازی خرمشهر، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و غیره که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی انجام شده از دیگر اقدامات این کانون فرهنگی در سقز بوده است.

حسنی اعلام کرد: شرکت در فعالیت‌های فرهنگی ادارات در قالب پویش‌ها و مسابقاتی با عناوین طرح مهرواره محله همدل، من محمد(ص) را دوست دارم، عفاف و حجاب، داستان گویی و شعر سرایی برای کودکان از دیگر اقدامات انجام شده توسط کانون فریما در سقز به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: کانون‌ها در ایام کرونا چندین بار با تعطیلی مواجه شده اند و متاسفانه امکان تشکیل کلاس های حضوری فراهم نبوده و از کلاس های مجازی بهره برده‌اند و همچنین در محدودیت‌های ایجاد شده با ظرفیت محدود و حداقلی کلاس‌های حضوری تشکیل داده‌اند.

مدیرکانون فرهنگی فریما سقز با اشاره به اینکه محیط آموزشگاه از اوایل کرونا تاکنون به صورت مداوم ضدعفونی شده است، بیان کرد: با توزیع ماسک و موادضدعفونی بین مخاطبین کانون تمامی فعالیت‌های حضوری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است.

کانون فرهنگی فریما در سقز از سال ۹۸ تاسیس شده و فعالیت های فرهنگی و دینی خود را شروع کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما