شناسهٔ خبر: 49638679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

آغاز کار پیشکسوت پرسپولیسی برای تاریخ سازی با تیم المپیک

پارس فوتبال

تمرینات تیم ملی امید ایران برای پایان دادن به طلسم حضور در المپیک زیر نظر مهدی مهدوی کیا آغاز شد تا بازیکنان بتوانند خود را به تفکرات سرمربی نزدیک کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی قایدی

تیم ملی فوتبال امید بعد از ناکامی در صعود به المپیک ۲۰۲۰ و بیش از یک سال و نیم تعطیلی، بالاخره تمرینات خود را برای حضور در مسابقات آتی زیر نظر مهدی مهدوی کیا شروع کرد.

به گزارش روزنو، تیم ملی امید نخستین اردوی خود برای تشکیل تیم جدید بعد از حدود دو سال تعطیلی آغاز کرد. آخرین باری که تیم ملی در یک رویداد رسمی شرکت کرده بود، به بهمن ۹۸ و مسابقات نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ و قبل از همه‌گیری ویروس کرونا مربوط می‌شود که یوزهای ایران زیر نظر حمید استیلی و با بازیکنانی مانند مهدی قایدی، امید نورافکن و … راهی مسابقات شد و در نهایت از صعود به المپیک ژاپن بازماند.

بعد از به تعویق افتادن یک ساله المپیک و همینطور سایر رویدادهای ملی، تیم ملی امید این بار به مهدی مهدوی‌کیا واگذار شده که طی سال‌های اخیر با سپری کردن دوره های مربیگری، در آکادمی باشگاه هامبورگ مشغول بوده و از راه دور مدیریت آکادمی کیا در لیگ نونهالان و نوجوانان را زیر نظر داشته و در این زمینه موفق ترین آکادمی استان تهران محسوب می‌شود.

در نتیجه مهدوی کیا بعد از رایزنی با مسئولان فدراسیون از چندی قبل به تهران آمد و بعد از عقد قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی امید، پروژه پایان طلسم ناکامی‌های ایران در صعود به فوتبال المپیک را بر عهده گرفته تا به نیم قرن ناکامی این تیم خاتمه دهد.

تمرینات تیم ملی از روز جمعه با حضور ۲۲ بازیکن و همینطور رهبری مهدی مهدوی‌کیا و دستیاران داخلی و خارجی او آغاز شد و قرار است تا پنجم مهر، ۴۴ بازیکن دیگر هم در این اردو شرکت کنند و در نهایت فهرست بازیکنان مدنظر مهدوی‌کیا به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود.

در نخستین روز این اردو، جان لامرز هلندی، دستیار اول مهدوی کیا در کنار او حضور داشت و همچنین دو دستیار ایرانی که سابقه کار با مهدوی‌کیا در آکادمی فوتبالش را دارند، در تمرین تیم ملی حاضر شدند. در روزهای آینده نیز یک مربی بدنساز آلمانی به نام روزنبرگ به تیم ملی ملحق خواهد شد.

همچنین در میان اولین گروه از این اردو، بازیکنان نسبتا شناخته شده‌ای مانند سینا شاه‌عباسی، محمد سلطانی‌مهر، ابوالفضل بابادی عکاشه، علیرضا کوشکی، محمدرضا غبیشاوی، علیرضا اسدآباد، حسین نخودکار، سبحان پسندیده و … حضور داشتند و در ادامه بازیکنانی از استقلال و پرسپولیس هم در تمرینات شرکت خواهند کرد.

تیم ملی امید بعد از اردوی مقدماتی خود که به منظور شناسایی استعدادهای فوتبال ایران تشکیل شده، برای مسابقات مقدماتی در تاجیکستان آماده می‌شود. تیم المپیک در دور مقدماتی با تیم‌های تاجیکستان، نپال و لبنان هم‌گروه است و در تاریخ‌های سوم، ششم و نهم آبان برابر رقبای خود صف ‌آرایی می کند که تیم صدرنشین به طور مستقیم راهی مسابقات نهایی انتخابی المپیک در خرداد ۱۴۰۱ در ازبکستان خواهد شد.

هدف نهایی این تیم صعود به المپیک ۲۰۲۴ فرانسه است که شاید آخرین دوره حضور فوتبال به عنوان یک رشته در المپیک باشد. پیش‌تر اخبار ضد و نقیضی درباره جایگزینی فوتسال به جای فوتبال از سوی کمیته بین المللی المپیک و فیفا مطرح شده است.

نظر شما