شناسهٔ خبر: 49638048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

گزارش بازار از وضعیت طرح منع تردد شبانه؛

برزخ بودن یا نبودن برای محدودیت تردد شبانه| مسئولانی که عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند

محدودیت تردد شبانه درحالی از سوی برخی مسئولان بلااثر و عامل زحمت مردم و نیروی انتظامی اعلام شد که گویا عده ای در حلقه تصمیم گیری بر بقای آن اصرار داشته و به تبعاتش بر کسب و کار مردم توجه نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار هشتم شهریور ماه بود که فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت «بحث منع تردد شبانه تأثیری در کاهش کرونا ندارد و نتیجه‌ای جز به کارگیری و خستگی نیروهای انسانی پلیس نداشته است و باید این طرح مورد بررسی قرار گیرد، باید برخی موارد که ایجاد زحمت، هزینه و نارضایتی به همراه دارند را مورد بازنگری قرار دهیم.» و متعاقب آن نیز سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از لغو محدودیت‌های تردد شبانه در شهرهایی که واکسیناسیون شبانه روزی دارند، خبر داد اما چندی نگذشت که این موضوع از سوی وزارت کشور رد و اعلام شد کسانی که شبانه برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند، اسامی خود را به سامانه مربوطه اعلام کنند که در صورت تایید وزارت بهداشت جریمه تردد شبانه نشوند.

اما اگر این طرح به گفته علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران بلا اثر بوده چرا مسئولان بر تدوام این طرح اصرار دارند.

در این رابطه محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار در ارزیابی خود از موضوع طرح تردد شبانه و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، اظهار داشت: واقعیت امر این است که در یک سال و اندی که از بحث کرونا گذشته، ما با مشکلات اقتصادی به ویژه در بخش گردشگری مواجه شده ایم.

اصناف کشور تحت تاثیر اپیدمی کرونا دچار مشکل هستند
وی تاکید کرد: متاسفانه سرمایه‌گذارانی که در این بخش سرمایه‌گذاری کرده بودند دچار مشکلات و چالشهای جدی تری شده‌اند.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه اصناف کشور تحت تاثیر اپیدمی کرونا دچار مشکل هستند، بیان داشت: همچنین بخش‌های مهم تولید در کشور هم دچار مشکل شده‌اند، در صورتی که ما باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که هم با ویروس مقابله کنیم و هم کسب و کارها تعطیل نشوند اما در این شرایط آمدیم و کسب و کارها را تعطیل کردیم ولی از سوی دیگر در رابطه با مدیریت پیشگیرانه اقدامی نشد.

بنده فکر نمی کنم که طرح محدودیت تردد شبانه راه به جایی ببرد و این طرح نمی تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال در زمینه توزیع واکسن به هر دلیلی در دولت قبل خوب عمل نشد و دولت جدید آمد و این روش مبتکرانه و خلاقانه را به کار برد و این حجم از دوز واکسن را وارد کشور کرد که می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 جوکار با بیان اینکه در شرایط فعلی باید زندگی تداوم داشته و در جریان باشد، ادامه داد: در کنار این مسئله باید اقداماتی صورت گیرد که امنیت و سلامت را به مردم باز گردانیم.

این نماینده مجلس بیان داشت : با این حال بنده فکر نمی کنم که طرح محدودیت تردد شبانه راه به جایی ببرد و این طرح نمی تواند از شیوع بیماری جلوگیری کند اما ترددهای بین شهری و بین استانی نقش مهمی دارد و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس بیان داشت: در زمینه طرح تردد شبانه باید به نحوی مدیریت کنیم که مردم در این بخش کمتر دچار مشکل شوند.

بررسی منع تردد شبانه در کمیته مقابله با کرونا
همچنین حسینعلی شهریاری در همین زمینه در گفتگو با بازار اظهار داشت: ما گفتیم در این زمینه بررسی صورت دهند تا مشخص شود طرح تردد شبانه چقدر مفید است لذا قرار شد این مسئله در کمیته مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هنوز ستاد مقابله با کرونا موضوع لغو تردد شبانه را اعلام نکرده است.

نظر شما