شناسهٔ خبر: 49635681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

سخنان سجادی در دیدار مدال‌آوران با رهبر انقلاب

وزیر ورزش و جوانان در دیدار مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رهبر معظم انقلاب گفت: اهتمام ویژه من و همکاران تحقق مطالبات به‌حق رهبر عزیزمان در گسترش، تقویت و تعمیق ورزش در همه ابعاد خواهد بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهدای ایران، قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو، صبح امروز (شنبه) به اتفاق وزیر ورزش و جوانان با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

متن سخنرانی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم به شرح ذیل است:

«درود و رحمت و رضوان الهی نثار پیر جمارانیان حضرت امام روح الله (رحمه الله علیه) و سلام به محضر نورانی رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز و عرض سلام و احترام به نام‌آوران، قهرمانان، پهلوانان ، مدیران محترم ورزش کشور و هم‌میهنان عزیز.

افتخار می کنیم که همواره امر به ورزش به مثابه امر به معروف مورد حمایت حضرتعالی بوده و مرور فرمایشات معظم له در سخنرانی‌های گوناگون با مدال آوران قهرمان؛ مؤید تأکیدات مکرر رهبری بزرگوار در دعوت آحاد مردم به مشارکت در ورزش های همگانی و قهرمانی می باشد. این ورزش محوری ،از سوی امام المسلمین، سرمایه ای عظیم است که بایستی اینجانب و همکارانم در وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون‌ها و انجمن های ورزشی و سایر مسئولین در دستگاه‌های مختلف برای نشر و ترویج عینی و عملی آن همت بگماریم.

یقیناً اهتمام ویژه بنده و همکاران در دوران خدمت جدید در وزارت ورزش و جوانان، تحقق مطالبات بحق رهبر عزیزمان در گسترش، تقویت و تعمیق ورزش در همه ابعاد خواهد بود. کشوری که مردمانش اهل ورزش باشند یقیناً سرزمین امید، نشاط، مهربانی، صمیمیت، اتحاد، نوع دوستی، تحرک و پویایی، خداباوری، دین مداری، تکامل و تعالی بشریت خواهد بود و تلاش داریم تا با بهره گیری از کلیه ی امکانات دستگاه های گوناگون و استفاده ی مطلوب از تمامی ظرفیت های گروه های مختلف مردمی؛ امر مقدس ورزش را در اقصی نقاط کشور عزیزمان به ویژه مناطق محروم بسط و گسترش دهیم به رخصت الهی، انشاالله.

به پاس اذن دیدار قهرمانان نام آور شرکت کننده در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک توکیو گزارشی کوتاه از مجاهدات مانا و شایستگی های ماندگار ورزشکاران عزیزمان تقدیم حضور می نمایم.
المپیزم آیین همت، نفرت از ترس، عشق به میهن، سخاوت، روحیه فتوت و جوانمردی و ارتباط تنگاتنگ با هنر و ادب است.

شرمنده‌ایم ز دوست که دل نیست قابلش
باید برای هدیه سری دست و پا کنیم

بحمدالله کاروان ورزشکاران المپیکی ایران با نام "ستارگان ایران زمین" که برگرفته از شهدای گرانقدر ایران اسلامی بود با اعزام 65 ورزشکار در رشته های 1-بسکتبال 2-دوومیدانی 3-تیراندازی 4-کشتی آزاد و فرنگی 5-وزنه برداری 6-بدمینتون 7-قایقرانی 8-تیراندازی با کمان 9-تکواندو 10-شمشیربازی 11-کاراته 12-والیبال 13-تنیس روی میز 14-بوکس 15-دوچرخه سواری 16-شنا. با پراکندگی انتخابی از 21 استان کشور و همچنین جذب و انتخاب 3 تن از ورزشکاران هم‌وطن عضو تیم ملی بسکتبال متولدین کشورهای آمریکا، آلمان و انگلستان که با مدیریت و درایت مسئولین امر، این فرزندان میهن در معیت تیم ملی و با لباس مقدس جمهوری اسلامی ایران اعزام شده و در مجموع کاروانِ ایران موفق به کسب 7 مدال المپیک شد. به ترتیب در کشتی (یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز)، در تیراندازی یک مدال طلا، در کاراته یک مدال طلا، در وزنه برداری یک مدال نقره که در نهایت این تیم به مقام 27 المپیک در میان 206 کشور عضو کمیته بین المللی المپیک نائل آمد و در قاره آسیا تنها پس از کشورهای چین،ژاپن و کره جنوبی قرار گرفت و همچنین در بین کشورهای جهان اسلام مجددا اول شد. در پارالمپیک نیز کاروان ورزشی ایران با نام " سردار محبوب دل ها حاج قاسم سلیمانی" و با سرپرستی معنوی سرکارخانم "یامامورا" مادر بزرگوار شهید سعید بابایی با اعزام یک کاروان کیفی با 62 ورزشکار، موفق به ثبت نتیجه ای تاریخی با 12 مدال طلا، 11 نقره، و یک برنز در رشته های جودو، دوومیدانی، والیبال نشسته، تیراندازی با کمان، تیراندازی، تکواندو،وزنه برداری و کسب رتبه سیزدهم بازی ها شد. به ویژه باید از هفتمین مدال طلا و تکرار قهرمانی مقتدرانه تیم والیبال نشسته به عنوان پرافتخارترین و قدرتمندترین تیم جهان در پارالمپیک‌ها، و کسب مدال های طلا توسط سه بانوی افتخار آفرین پارالمپیکی با تأکید بیشتری یاد کنیم؛ جایی که بانوان عفیف و محجبه ورزشکار ایران معرف معرفت های ملت عزیزمان شدند و علاوه بر ایستادن بر سکوهای قهرمانی، با حجاب اسلامی خود، به جهانیان نشان دادند که زن مسلمان ایرانی؛ با همان نجابت، متانت، و وقار می تواند؛ هم قهرمان باشد و هم ارزش های خود را حفظ و تبلیغ کند.

البته ورزشکاران ما در کاروان پارالمپیک در 10 رشته شرکت کرده بودند که در رشته های بسکتبال با ویلچر،قایقرانی و دوچرخه سواری تجارب ارزشمندی کسب شد، لیکن منجر به مدال نشد.
یکی دیگر از موضوعات مورد تأکید حضرتعالی، توجه به ورزش همگانی است؛ موضوعی که بارها بر اهمیت آن تأکید فرموده و خاطرنشان ساخته اید که ورزش برای تقویت و سلامت جسم ضروری است و «جسم ملت باید قوی باشد»، و در همین راستا بر ضرورت توجه به « سبک زندگی » در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تأکید فرموده اید.

عشق ما را پی کاری به جهان آورده است
ادب این است که مشغول تماشا نشویم
صائب تبریزی

خوشبختانه پس از ابلاغ بیانیه گام دوم از سوی حضرتعالی بر این باوریم که تحقق اهداف مندرج در قانون و منویات معظم له در بیانیه مذکور نیازمند یک برنامه تحولی است تا با خرد جمعی و بهره‌گیری از فرصت ها و ظرفیت ها، این حوزه های، مهم و راهبردی را از پیچ و خم مشکلات و موانع عبور داده و با بهره گیری از تجارب کسب شده در این عرصه و با مدد جوانان مؤمن، فکور و انقلابی، زمینه شکوفایی حوزه های ورزش و جوانان را هرچه بیشتر فراهم نماییم. این وزارتخانه بعنوان کارخانه تولید امید در کشور با شوق و معنویت آمیخته به آرمان‌های جوانان پرشور و افتخارآفرین انقلابی می تواند با هر قدمی زمینه رواج خوبی ها و امر به معروف در جامعه را فراهم آورد، در ادامه عنایت حضرتعالی را به برخی از رئوس برنامه های این وزارتخانه بر مبنای بیانیه گام دوم جلب می نمایم.

1) در حوزه علم و پژوهش: برقراری ارتباط موثر و مستمر دانشگاه ها و مراکز علمی – پژوهشی با نهادها و سازمان های ورزشی کشور؛ و اولویت بخشی به شرکت های دانش بنیان و تأسیس مرکز نوآوری ورزش ایران.

2) در حوزه اخلاق و معنویت: توجه به تأکیدات مصّرح حضرتعالی؛ اتکاء به یاد و خاطره ی 5 هزار شهید ورزشکار و 135 ورزشکار شهید مدافع حرم و استفاده از ظرفیت های عمیق فرهنگ پهلوانی و الگوهای ورزشی و معرفتی نظیر سیدالشهدای مدافعان حرم حاج قاسم سلیمانی و پهلوانان نام آور و پیشکسوتان با مرام برای حاکم نمودن مظاهر دینداری و ارزش های معنوی در کشور توأم با انتقال پیام های ناب انقلاب اسلامی در عرصه های بین المللی.

3) در حوزه ی اقتصادی توجه به جذابیت های بصری و نشاط آفرین ورزش با محور اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی؛ تولید ملی تجهیزات و کالاهای ورزشی؛ همچنین توسعه باشگاه های ورزشی و بهبود کیفیت خدمات ورزشی.

4) در حوزه ی عدالت گستری و مبارزه با فساد؛ توجه به توزیع عادلانه امکانات ورزشی در تمامی نقاط کشور به ویژه مناطق کم برخوردار و روستاهای دور افتاده و مرزی؛ شناسایی استعدادهای ناب و بالقوه ی کودکان، نوجوانان و جوانان سرزمین به ویژه در تعامل مشترک با وزارت آموزش و پرورش و تربیت های تعالی بخش ورزشی؛ اصلاح ساختارهای اداری و حقوقی ورزش با محوریت شفافیت، بالابردن هزینه اقدامات فسادزا، شایسته گزینی، سهولت فرایندها، حذف دیوان سالاری های غیرضرور و زاید، و نظارت مستمر- مؤثر و کارآمد با بهره گیری از ظرفیت های نظارتی آحاد مردم عزیز.

5) در حوزه روابط خارجی و عزت ملی؛ توجه به ورزش قهرمانی و مسابقات ورویدادهای جهانی برای صدور پیام های والای انقلابی، معرفی میراث و ارزش های فرهنگی و معنوی ایران عزیز با هدف آگاهی بخشی ملت ها و دولت ها نسبت به کارآمدی حاکمیت ناب اسلامی.

به عنوان آخرین نکته اینجانب به عنوان خادم کوچک جامعه ورزش و جوانان کشور، با اعتقاد و باور به ضرورت توجه هر چه بیشتر به قهرمانان ورزشی و تأمین معیشت، اشتغال، تحصیل، مسکن، و سایر اموری که به زندگی همراه با عزت این عزیزان کمک کند ابراز امیدواری می کنم با عنایات حضرتعالی و مساعدت دولت مردمی و انقلابی و همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم در اسرع وقت با روزآمدسازی مقررات و قوانین موجود، نقیصه های این امور مهم را در کوتاه مدت برطرف نموده و دغدغه های قهرمانان عزیز را در این گونه موارد به حداقل برسانیم.

بنده مطمئن هستم با عنایات خداوند منان، وزارت ورزش و جوانان و جامعه ورزش کشور با حمایت ها و رهنمودهای حضرتعالی در این دوره نیز در انجام مأموریت های خطیر خود موفق خواهد بود و انشااله بتواند این حضور و افتخارآفرینی را در عرصه های مهم پیش رو و به ویژه بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2022، جام جهانی فوتبال 2022، و المپیک و پارالمپیک 2024 که دو سال و 8 ماه دیگر برگزار می‌شود در جهت اعتلای نام ایران عزیز و شادکامی ملت بزرگ ایران با شرایط موفق تری تکرار کند.

شهریارا نشوی غره به دهر
نیست طاعت بجز از خدمت خلق
***********
به‌کام دل نرسد شهریار در دو جهان کس
مگر خدا دو جهان را کند به کام محمّد(ص)
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

نظر شما